رشد شرکت‌ها در سایه انقلاب دیجیتالی

انقلاب دیجیتالی به مدیران کمک می‌کند کارآمدترین فرآیندها را برای خدمت‌رسانی به مشتریان و از میان بردن رقبایشان خلق کنند.

به گفته کارشناسان، هر اقتصادی در دنیا در حال دیجیتال‌شدن است و چنانچه مدیران بخواهند در این دنیای دیجیتال ایفای نقش کنند، شرکت‌های آن‌ها چه مالی، کشاورزی یا تولیدی باشد، باید به یک نهاد دیجیتال تبدیل شود.انقلاب دیجیتالی به روش‌هایی اشاره دارد که سازمان‌ها از فناوری‌های دیجیتال برای ایجاد مدل‌های تجاری مبتنی بر مشتری استفاده می‌کنند.

فناوری می‌تواند سرمایه‌گذاری را افزایش دهد

انسان‌ها در آستانه موجی از تحول و نوآوری هستند که در هر نسل یک بار رخ می‌دهد. این موج انقلاب دیجیتالی سازمان‌های سرمایه‌گذاری (فایننس) را قادر می‌سازد به شرکای قدرتمندی در کارآفرینی تبدیل شوند.

در حال حاضر اقتصاد دیجیتال در یک زمان واقعی حرکت می‌کند و سازمان‌هایی  که سرعت خود را در این مسیر حفظ نکنند، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را از دست خواهند داد و از رقبایشان که انقلاب دیجیتالی را تجربه می‌کنند، جا خواهند ماند.

سازمان‌ها فارغ از محدودیت‌های ‌فناوری می‌توانند فرآیندهای جدیدی را طراحی و اجرا کنند که عملکرد آن‌ها را در محیطی که به سرعت دیجیتالی می‌شود، بهینه خواهند کرد. در گذشته‌ای نه چندان دور، استفاده از چنین تحولاتی سال‌ها طول می‌کشید و موجب پیشرفت اندکی نیز می‌شد.

امروزه در کسری از زمان، شرکت‌ها می‌توانند ابزارهای موردنیاز برای بازاندیشی کامل در شیوه تجاری خود را تهیه کرده و تغییراتی در ساختارشان ایجاد کنند که چند سال پیش فکرکردن به آن‌‌ها غیرممکن بود.

با افزایش توانایی کارکردن سریع‌تر، دنیا شاهد تغییرات همزمان در مهارت‌های موردنیاز برای سرمایه‌گذاری بر روی سازمان‌ها خواهد بود.

مراکز خدمات‌رسانی زیادی از گروه‌های کوچکی از کارشناسان استفاده می‌کنند و در دنیای دیجیتال سرمایه‌گذاری به بازوی استراتژیک کارآفرینی تبدیل خواهد شد و به سازمان‌ها در انتخاب‌های عاقلانه و اجرایی‌کردن سریع آن‌‌ها کمک خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در قلب اقدامات شرکت‌ها

اقتصاد دیجیتالی بدین معناست که سرمایه‌گذاری دیگر فقط بر فرآیندهای داخلی بهینه‌کننده شرکت‌ها تمرکز نخواهد داشت و با حرکت‌کردن کالاها و خدمات در طول زنجیره عرضه، سرمایه‌گذاری در مرکز ساختار های‌تکی قرار می‌گیرد که خریداران، عرضه‌کنندگان و شرکا را به یکدیگر متصل می‌کند.

یک ساختار  واقعی و بلادرنگ موانع سنتی را از میان برداشته و فرصت‌های تقریبا نامحدودی را برای تعامل در اختیار می‌گذارد. زمانی که دیوارهای بین تهیه، سرمایه‌گذاری و شرکای تجاری حذف می‌شوند، سرمایه‌گذاری می‌تواند به عاملی استراتژیک تبدیل شود که ساختاری مبتنی بر مشتری را در شبکه تجاری ارائه می‌دهد.

بسیاری از سازمان‌های سرمایه‌گذاری از انقلاب دیجیتالی و فرآیندهای جدید در حال تکامل استقبال می‌کنند اما تعدادی از آن‌ها قادر به تجربه‌کردن رویکرد جدید نیستند. پس از انقلاب دیجیتالی، ارائه‌های مبتنی بر پاورپوینت و گزارش‌های کاغذی وجود نخواهند داشت بلکه داده‌های بلادرنگ و زمان واقعی در کار خواهند بود.

این موضوع نیازمند کسری از زمان و منابع موردنیاز برای به روزرسانی در مقیاس کامل است و این امر می‌تواند مبتنی بر نیازهای سازمان انجام شود.

یک سیستم سختگیرانه و غیرقابل انعطاف یک یا دو دهه پیش حاکم بود اما با جو تجاری موجود همان سیستم مانند یک وزنه سنگین برای شرکت‌هاست.

در حال حاضر نیازهای مشتریان، نرخ ارز و متغیرهای دیگر به شدت در حال نوسان هستند و اقتصاد دیجیتال در یک زمان واقعی حرکت می‌کند و سازمان‌هایی  که سرعت خود را در این مسیر حفظ نکنند، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را از دست خواهند داد و از رقبایشان که انقلاب دیجیتالی را تجربه می‌کنند، جا خواهند ماند.

 

ترجمه: شه تاو ناصری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا