نهمین کنگره علوم باغبانی کشور

نهمین کنگره علوم باغبانی کشور به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار نمود. این کنگره با هدف ارائه نتایج پژوهش‌های جدید در عرصه علوم باغبانی، ایجاد زمینه هم‌اندیشی و تبادل دانش بین پژوهشگران علوم باغبانی، ایجاد ارتباط بین بخش‌های پژوهشی و اجرایی باغبانی کشور جهت بکارگیری موثر دست‌آوردهای جدید پژوهشی در تولید محصولات باغبانی به مدت 4 روز در دانشکده های علوم و کشاورزی دانشگاه شهید چمران برگزار می گردد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات، کتب و تولیدات جدید در بخش باغبانی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای علمی از برنامه های جنبی این کنگره می باشند.

محورهای تخصصی نهمین کنگره علوم باغبانی شامل مدیریت تولید و فیزیولوژی گیاهان باغی، به‌نژادی و بیوتکنولوژی گیاهان باغی، مدیریت تنش‌های زیستی و غیرزیستی در گیاهان باغی، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت گیاهان باغی، تغذیه گیاه و کشت ارگانیک گیاهان باغی، مدیریت تولیدات گلخانه‌ای گیاهان باغی، تولید بذر و نهال گواهی شده گیاهان باغی، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و مدیریت فضای سبز می باشد.

بنا بر اعلام دکتر نوراله معلمی دبیر علمی نهمین کنگره علوم باغبانی ایران، در این رویداد علمی تعداد 147 مقاله به صورت شفاهی و 564 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

در نهمین کنگره علوم باغبانی ایران، در این رویداد علمی تعداد 147 مقاله به صورت شفاهی و 564 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

این کنگره که معتبرترین همایش علمی علوم باغبانی در کشور به حساب آمده و آقای دکتر محمد محمودی به عنوان دبیر علمی نهمین دوره آن به فعالیت می پردازند، از تاریخ 5 بهمن لغایت 8 بهمن ماه محققین و صاحب نظران علوم باغبانی را در شهر اهواز گرد هم آورده و با هم اندیشی آن ها، راهکارهای علمی و عملی بهبود وضعیت کشاورزی کشور در بخش باغبانی را ارائه خواهد نمود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا