پزشکی ورزشی باید در ذهن مدیران نهادینه شود

دکتر علی استقامتی روز چهارشنبه در دومین همایش سراسری پزشکی ورزشی ایران که در مرکز بین المللی همایش های رازی در حال برگزاری است، اظهار کرد: نگاه علمی به ورزش می طلبد که رشته هایی مانند پزشکی ورزشی در کنار رشته های قدیمی تر مانند تربیت بدنی به فعالیت بپردازد.

وی هدف از تشکیل رشته پزشکی ورزشی را آوردن علم پزشکی به صحنه ورزش در راستای ارتقای ورزش کشور عنوان کرد و گفت: توجه علمی به مقوله ورزش می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی ادامه داد: باید تلاش وافری را در سطح دو وزارتخانه ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فدراسیون های ورزشی کشور انجام دهیم تا حرف ها به عمل تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید از متخصصان پزشکی ورزشی در بعد استفاده از آموخته های این متخصصان در بحث های مدیریتی و اجرایی و در بعد ورزش های همگانی استفاده شود.
استقامتی با اشاره به اینکه دو سوم بیماری ها شامل بیماری های غیرواگیر و قابل پیشگیری است، گفت: بیشتر در کلام به مقوله پیشگیری پرداخته شده است و در عمل کمتر به این موضوع مهم توجه می شود؛ این درحالی است که نزدیک به 65 درصد افراد جامعه که کمتر از 35 سال دارد، در حال افزایش سن است و افزایش سن مشکلات خود را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید مقوله پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، به طور جدی تر وارد فاز عملیاتی شود تا در آموزش ها و ورزش های همگانی بتوان به مساله پیشگیری از بیماری های غیرواگیر بیشتر پرداخت.
دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی گفت: همچنین باید به مساله علمی شدن ورزش توجه کرد و آن را سرلوحه کار در وزارتخانه های ورزش و جوانان و بهداشت و درمان قرار داد.
استقامتی ادامه داد: از سوی دیگر، از انجمن های علمی مانند انجمن پزشکی ورزشی باید حمایت کنیم تا این انجمن هرچه بیشتر فعالیت های خود را گسترش دهد.
دومین کنگره سراسری پزشکی ورزشی امروز 23 دی ماه آغاز به کار کرد. این کنگره تا روز جمعه 25 دی ماه ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا