نقشه دنیا بر اساس کاربران اینترنتی

در واقع ازآنجاکه فقط یک سوم جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند، بسیاری از کشورها به طور مجازی از این نقشه حذف خواهند شد. کشورهای قاره آفریقا به جز نیجریه و مصر، به شدت کوچک می‌شدند و در این میان، آلمان، فرانسه و انگلستان ورم می‌کردند و اندازه اروپا قابل توجه می‌شد.

موسسه مطالعات اینترنت دانشگاه آکسفورد با استفاده‌ از داده‌های بانک جهانی در سال 2013 نقشه‌ای ارائه داده که نشان می‌دهد آسیا دارای 1.24 میلیارد کاربر اینترنتی است و این رقم، اندکی کمتر از نیمی از تمامی کاربران اینترنتی در دنیاست.

چین بالاترین تعداد کاربران اینترنتی در دنیا را دارد و 600 میلیون نفر از مردم این کشور آنلاین هستند؛ پس از آن ایالات متحده با دارابودن 270 میلیون کاربر، هند با داشتن 190 میلیون و ژاپن نیز با دارابودن 110 میلیون کاربر در رده‌های بعدی قرار دارند.

خارج از قاره اروپا، امریکای شمالی و اقیانوسیه، فقط در پنج کشور، بیش از 80 درصد جمعیتشان آنلاین هستند که این کشورها عبارتند از ژاپن، کره جنوبی، بحرین، قطر و امارات متحده عربی.

نقشه ارائه شده با در نظرگرفتن اندازه هر کشور و مبتنی بر کاربران اینترنتی آن کشور تهیه شده و تمامی کشورها و قاره‌ها شکل‌ واقعی‌شان را حفظ کرده‌اند.

منبع:weforum

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا