مطالعه نمونه های بیولوژیکی قطب جنوب آغاز شد

 در این پژوهش ها که برنامه ریزی آن از روز بیست و نهم دسامبر سال گذشته ( برابر با هشتم دی ماه ) آغاز شده بود ، دانشمندان با استفاده از سیستم  CTD rosette که قابلیت اعزام به آب های عمیق و نیمه عمیق دریا را دارد ، به  بررسی میزان نمک و املاح آب ، دما ، عمق و میزان غلظت و تراکم ذرات محلول در آب دریاهای قطب جنوب اقدام می کنند . دانشمندان در این کشتی مجهز پژوهشی همچنین نمونه های بیولوژیکی و آب های مختلف دریاهای قطب جنوب را دریافت و مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند .

دانشمندان در این پژوهش با استفاده از سیستم CTD rosette که قابلیت اعزام به آب های عمیق و نیمه عمیق دریا را دارد ، به  بررسی میزان نمک و املاح آب ، دما ، عمق و میزان غلظت و تراکم ذرات محلول در آب دریاهای قطب جنوب اقدام می کنند .

گفتنی است این کشتی یخ شکن در سال 1993 و در کشور اوکراین ساخته شده است و عموما برای مطالعات و اکتشافات قطبی مورد استفاده قرار می گیرد . این کشتی یخ شکن در سال 2007 به صورت عمده تحت مرمت و بازسازی قرار گرفته و در سال 2013 نیز اقداماتی جهت نوسازی و تجهیز آن انجام شد . پیش بینی می شود این کشتی تا سال 2016 میلادی به وظایف خود عمل کرده و پس از آن شرایط برای از رده خارج کردن این کشتی بررسی خواهد شد .  سفارش ساخت این کشتی در تاریخ یکم ژانویه سال 1990 میلادی ارائه شده و عملیات ساخت آن در روز اول مارچ سال 1993 به اتمام رسید .

اژدهای برفی ، صرفا یک کشتی پژوهشی محسوب شده و ظرفیت آن 15 هزار و 352 تن و طول آن یکصد و شصت و هفتر متر است . اژدهای برفی در شرایط عادی می تواند با سرعت 33 کیلومتر در ساعت در آب های دریائی حرکت کرده و در دریاهای یخزده نیز می تواند با سرعت 3 کیلومتر در ساعت ، یخ ها را شکافته و حرکت کند . گفتنی است این کشتی توانائی حمل سی و چهار نفر خدمه و 128 مسافر ( پژوهشگر ) را دارد .

 منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا