ساخت سامانه آموزش از دور «تله پرزنس» در کشور

حداقل هزینه راه اندازی یک سیستم تله پرزنس بین دو نقطه مبلغی در حدود 200هزار دلار یا 700میلیون تومان است که با بومی سازی این فناوری، این هزینه به یک پنجم تقلیل یافته است و با هزینه ای حدود 40 هزار دلار یا 150 میلیون تومان می توان بین دو نقطه از سیستم بسیار پیشرفته تله پرزنس با کیفیت full HD بهره برد.

سال‌ها است که سیستم های ویدئوکنفرانس توسط سازمانهای دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب سازمان هایی که از ویدئوکنفرانس استفاده می کنند با بهره گیری از ویدئوکنفرانس بدون نیاز به سفر، جلسات کاری خود را برگزار می کنند و در نتیجه خطرات سفر کاهش پیدا کرده، جلسات سریعتر برگزار شده و هزینه های برگزاری جلسات به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

اغلب کارخانه های بزرگ در ایران معمولا یک دفتر مرکزی در تهران و شعب دیگری در شهرستان های دیگر دارند که جلسات روزانه و هفتگی یا ماهانه زیادی بین پرسنل و مدیران این کارخانه ها برگزار می‌شود که نبود ابزار کارآمدی چون ویدئو کنفرانس باعث می شود که تصمیم گیری و جلسات به کندی صورت بگیرد ولی کارخانه‌هایی که از این تجهیزات استفاده می‌کنند برای جلسات مدیریتی و جلسات آموزشی سرعت عمل بسیار بالاتری خواهند داشت و می توانند سریعتر عمل کرده و در نهایت راندمان بالاتری را بدست آورند.

دانشگاه های بسیاری هم از سیستم ویدئو کنفرانس برای آموزش از راه دور استفاده می کنند که با این کار اساتید مجرب می‌توانند از دانشگاهی که در محل زندگیشان است بدون سفر در دانشگاه های استان های دیگر تدریس کنند.

نوع پیشرفته تر ویدئوکنفرانس به «تله پرزنس» معروف است که به دلیل هزینه های نسبتاً بالای راه اندازی آن چندان مورد استفاده قرار نگرفته است.

در سیستم های تله پرزنس، نمایشگر تصویر معمولاً شامل سه دستگاه LCD بزرگ است و از سه دوربین با کیفیت در بالای هر نمایشگر استفاده می شود و یک LCD دیگر نیز برای نمایش فایل های پاورپوینت استفاده می‌شود که همه این تجهیزات بدین منظور است که افرادی که در دو سمت حظور دارند احساس کنند که همه واقعاً در یک اتاق نشسته اند.

به گزارش ایسنا، با کاهش هزینه بهره برداری از این سیستم پیشرفته به 20 درصد با تلاش فناوران کاوا ارتباطات هوشمند، راه بهره گیری هر چه بیشتر از این فناوری جدید ارتباط از راه دور در کشور هموار شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا