پهپادی با سوخت هیدروژنی

پهپاد ها یکی از پدیده های بسیار محبوب در سال 2015 میلادی بودند ولی در طول این مدت بیشتر از این که از این دستگاه برای اهداف علمی استفاده شود، از آن برای تفریح بهره گرفته شده بود. در این میان شرکت هایی مانند آمازون تا تعریف ساختار تحویل اجناس به کمک پهپاد، سعی در ایجاد کاربری های جدید برای این ماشین های پرنده داشتند.

ین پهپاد ها دارای توانایی کارکرد چهار ساعته با یک بار شارژ سلول سوختی خود هستند

با این وجود مشکل اصلی در راه کاربردهای خدماتی در استفاده از پهپاد ها را می توان محدودیت منبع انرژی محرکه آنها دانست. بیشتر پهپادها دارای باتری هایی هستند که برای مدت زمان بین 10 تا 20 دقیقه قادر به ایجاد توان مورد نیاز برای پرواز دستگاه هستند و این رقم به هیچ عنوان مناسب خدماتی مانند تحویل کالا نیست.

مشکل دیگر پهپاد ها به مدت زمان شارژ آنها باز می گردد. بیشتر پهپادها برای شارژ کامل باتری خود به زمانی نزدیک به دو ساعت اتصال به منبع برق نیاز دارند و به همین دلیل نیز عملا کاربری آنها برای خدمات (20 دقیقه کار کردن و دو ساعت شارژ شدن) به هیچ عنوان بهینه نیست.

به تازگی شرکتی به نام انرژی هوشمند (Intelligent Energy) مدعی شده است که موفق به تولید نسل جدیدی از پهپاد ها شده است که از سلول های سوخت هیدروژنی بهره می گیرند. این پهپاد ها دارای توانایی کارکرد چهار ساعته با یک بار شارژ سلول سوختی خود هستند.

علاوه بر این پهپاد های طراحی شده توسط این شرکت می توانند مشکل مدت زمان شارژ را نیز حل کنند. سلول های هیدروژنی مورد استفاده در این پهپاد ها می توانند تنها در مدت زمان دو دقیقه شارژ شوند که عملا این دستگاه ها را به ایده آل ترین گزینه برای خدمات رسانی بدل خواهد کرد.

شایان ذکر است که هنوز زمان عرضه و قیمت این پهپاد ها توسط این شرکت اعلام نشده است ولی پیش بینی می شود که این محصول در نمایشگاه CES سال 2016 میلادی به صورت رسمی برای علاقه مندان معارفه و رونمایی شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا