رکورد جهانی باتری تلفن همراه

تلفن های همراه هوشمند در دنیای امروزی ما نقشی بسیار کلیدی دارند و مسالما نمی توان بدون انها انتظار زندگی مشابهی با شرایط امروزی را داشت. با این وجود یکی از مشکلات بسیار عمده تمامی همراه های هوشمند جهان را می توان عدم تطبیق مدت زمان کارکرد باتری و خدمات قابل ارائه توسط دستگاه دانست. در این راه راه حل های خاصی مانند قاب-باتری و پاور بانکتوانسته اند تا حدی مشکلات کاربران را در این زمینه حل کنند ولی هر دو مورد موجب ایجاد هزینه بالاتر برای خرید و همچنین از دست رفتن ظرافت ظاهری دستگاه می شوند

شایان ذکر است که در آزمایش های انجام شده و با مصرف عمومی خانگی رکوردی بین 10 تا 15 روز برای کارکردن با یک بار شارژ توسط این دستگاه به ثبت رسیده است.

حال متخصصان شرکت اوکیتل (Oukitel) موفق شده اند تا یک تلفن همراه هوشمند ویژه طراحی کنند که می تواند با یک بار شارژ باتری، به صورت متوسط به مدت ده روز به کار کردن ادامه دهد. این تلفن همراه که k10000 نام دارد به یک باتری ده هزار میکروآمپر بر ساعت مجهز است که بتواند برای مدت زمان بسیار طولانی انرژی دستگاه را تامین کند.

شایان ذکر است که در آزمایش های انجام شده و با مصرف عمومی خانگی رکوردی بین 10 تا 15 روز برای کارکردن با یک بار شارژ توسط این دستگاه به ثبت رسیده است البته این دستگاه از نظر سخت افزاری به عنوان یک محصول بسیار نیرومند و یک پرچم دار محسوب نمی شود و سخت افزار k10000 به سختی می تواند در تلفن های همراه میان رده جای بگیرد.

مشخصات اصلی سخت افزاری این دستگاه شامل پردازنده یک گیگاهرتزی چهار هسته ای از شرکت مدیا تک، صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 720p، دوربین اصلی با کیفیت 8 مگاپیکسل و دوربین دوم با کیفیت دو مگاپیکسل، 16 گیگابایت حافظه داخلی و دو گیگابایت رم هستند. این تلفن همراه دارای قابلیت اتصال به شبکه های 3G و 4G بوده و تنها 240 دلار قیمت دارد. سیستم عامل این مدل نیز اندروید نسخه 5.1 است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا