اعزام پژوهشگران جدید به قطب جنوب

از جمله کشورهایی که  همواره پژوهشگران و تیم های تحقیقاتی متعددی را به صورت گسترده در قطب جنوب به ماموریت اعزام می کند ، کشور چین است . یکی از مهمترین مراکز پژوهشی این کشور در قطب جنوب  به دیوار بزرگ چین Chinese Great Wall research station شهرت داشته و در جزایر کینگ جرج واقع در قطب جنوب قرار دارد .

تیم جدید شامل سی عضو است که یازده نفر از آن ها وظیفه انجام پژوهش های ویژه ای را بر عهده داشته و و سایر افراد در بخش های خدماتی و امنیتی مشغول به انجام وظیفه خواهند بود .

 از دیگر مراکز مهم پژوهشی چین در قطب جنوب ، ایستگاه قطبی  Zhongshan  است که در این ایستگاه تازه تاسیس میزبان گروهی از پزوهشگران و دانشمندان چینی است که در طول ماه های مختلف سال به بررسی شرایط اقلیمی و محیطی در قطب جنوب می پردازند .

با توجه به این موضوع که شرایط زندگی در قطب جنوب بسیار دشوار بوده و این دانشمندان باید برای مدتی نسبتا طولانی در شرایط سخت آب و هوائی و به دور از موطن خود و خانواده هایشان به سر کنند ، لازم است تا افراد تازه نفس و نیروهای جدید در مدت زمان مشخص شده ای جایگزین نیروهای پیشین شود . در این گزارش تصویری شاهد ورود تیم جدیدی از پژوهشگران به ایستگاه تحقیقاتی ژونگ شان در قطب جنوب هستید . این تیم تحقیقاتی در روز 9 دسامبر سال جاری میلادی ( برابر با 18 آذر ماه ) وارد ایستگاه فوق شده و جایگزین نیروهای پیشین خواهند شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، تیم جدید شامل سی عضو است که یازده نفر از آن ها وظیفه انجام پژوهش های ویژه ای را بر عهده داشته و و سایر افراد در بخش های خدماتی و امنیتی مشغول به انجام وظیفه خواهند بود . مدت ماموریت این افراد تا بهار سال آینده اعلام شده و قرار است تیم جایگزین ، به وسیله کشتی یخ شکن قطبی ژو لانگ  Xuelong به ماموریت اعزام شوند .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا