با این دستبند ، پارکینسون را کنترل کنید

محققان آزمایشگاه رباتیک دانشکده مطالعات پیشرفته Sant'Anna (Sant'Anna School of Advanced Studies) در پیزای ایتالیا یک دستبند ویژه را برای نظارت بر بیماران پارکینسون طراحی کرده اند .  

این ابزار قادر به اندازه گیری دقیق و درست حرکت و موقعیت دست و انگشتان است که به منظور ارزیابی عینی کیفیت توانایی حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون به کار می رود.

این پژوهشگران در یک گزارش ویژه در رابطه با کاربرد این فناوری جدید اعلام کردند : « این ابزار قادر به اندازه گیری دقیق و درست حرکت و موقعیت دست و انگشتان است که به منظور ارزیابی عینی کیفیت توانایی حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون به کار می رود. »

قابل توضیح است که این دستگاه با استفاده از سیستمی از سنسورها به متخصصین مغز و اعصاب کمک می کند تا بتوانند بیماری پارکینسون را در افرادی که این بیماری به تازگی در آن ها آغاز شده است ، تشخیص دهند . در واقع این دستگاه زمانی که شناسایی اختلال در توانایی حرکتی دشوار بوده و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، می تواند کوچکترین اختلال حرکتی را شناسایی کند .

در ادامه این گزارش ذکر شده است که این سیستم مشابه ، همچنین می تواند در طول مراحل بعدی بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرد . در حقیقت این دستگاه اجازه می دهد تا توانایی حرکتی بیماران در طول زمان ، تحت نظارت قرار گرفته  و ویژگی های دستگاه به وضوح نشان می دهد که ساختار آن می تواند بسیار انعطاف پذیر باشند .

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهشگران ، 150 شرکت کننده را که تقریبا بیش از یک صد نفر  آن ها سالم بودند ، در بخش مغز و اعصاب در بیمارستان کارارا (Carrara hospital) با این دستگاه مورد آزمایش قرار دادند .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا