ارائه بارکد دی ان ای برای دوزیستان

با توجه به گزارش های جانورشناسان چینی ، در حال حاضر گروهی از دوزیستان چینی دارای بارکد دی ان ای شدند که اطلاعات آن ها  از وب سایت آنلاین دوزیستان چین (Amphibian China) گرفته شده است .

نخستین بار بارکد ژنتیکی یا بارکد دی ان ای توسط پل هبرت (Paul Hebert) در سال 2003 میلادی ارائه شده است . در واقع این روش یک راه برای شناسایی گونه های جانوری بوده است که به وسیله یک نشانگر ژنتیکی کوتاه انجام می گیرد .

بر اساس گفته های چه جینگ (Che Jing) از محققان موسسه جانورشناسی کونمینگ ، این وب سایت توسط موسسه جانورشناسی کونمینگ (Kunming Institute of Zoology) تحت نظارت آکادمی علوم چین ایجاد شده است که اطلاعات دوزیستان چینی را از متخصصان خزنده شناسان و جانورشناسان عمومی جمع آوردی کرده و در اختیار عموم پژوهشگران قرار می دهد . 

قابل توجه است که در حال حاضر 302 گونه از دوزیستان چینی در این وب سایت ثبت شده اند . چه جینگ در رابطه با بارکد گذاری دوزیستان چینی می گوید: « بارکد دی ان ای 429 گونه از دوزیستان چینی طی دو سال آینده انجام خواهد شد.»

لازم به توضیح است که نخستین بار بارکد ژنتیکی یا بارکد دی ان ای توسط پل هبرت (Paul Hebert) در سال 2003 میلادی ارائه شده است . در واقع این روش یک راه برای شناسایی گونه های جانوری بوده است که به وسیله یک نشانگر ژنتیکی کوتاه انجام می گیرد. این فن آوری در زمینه هایی مانند شناسایی گونه های بیولوژیکی و پزشکی به تصویب رسیده است.  

چه جینگ همچنین در رابطه با این وب سایت اعلام کرد: « علاوه بر آن ، این وب سایت در رابطه با خدمات تعیین توالی دی ان ای رایگان برای گونه های در معرض خطر انقراض نیز به فعالیت می پردازد.»

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا