پاسخ به برخی ابهامات

واحد مدیریت خدمات مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به مسائل عنوان شده و رفع برخی ابهامات گفت: جناب اقای دکتر کشمیری در اظهاراتشان از طرح محور بودن صندوق نوآوری و شکوفایی انتقاد نمودند که اعتقاد داشتند که صندوق نوآوری و شکوفایی تنها در قبال ارائه طرح به شرکت های دانش بنیان  تسهیلات ارائه می کند .همچنین ایشان خاطر نشان ساختند که صندوق نوآوری و شکوفایی می بایست از مراحل راه اندازی یک بیزینس حمایت کند و بیزینس محور باشد . در پاسخ به انتقاد ایشان باید گفت: که در حال حاضر نیز صندوق نوآوری و شکوفایی طرح محور عمل نمی‌کند و ارائه خدماتی از جمله سرمایه در گردش ،تسهیلات جهت صادرات کالای دانش بنیان ،تامین دفاتر کار برای شرکت های دانش بنیان و صدور ضمانتنامه گواهی بر این مدعاست.

هرچند ارائه برخی خدمات مبتنی بر طرح به جهت کنترل وامکان نظارت برچگونگی صرف تسهیلات است تا از انحرافات احتمالی در اخذ تسهیلات صندوق جلوگیری به عمل آید و اطمینان حاصل شود که منابع صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای  تحقق اقتصاد دانش بنیان مصرف می شود.

علاوه بر این خدمات ذکر شده ، خدمات سرمایه گذاری ریسک پذیر که به طور جدی در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد به منظور حمایت از مراحل ابتدایی شکل گیری یک کسب و کار دانش بنیان طراحی شده که ساز وکار اجرایی آن در صندوق نهایی شده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

ایشان در ادامه بیاناتشان اظهار کردند که صندوق نوآوری وشکوفایی باید از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان  استفاده کند.

در این خصوص صندوق نوآوری و شکوفایی هم در زمینه ارزیابی و هم در زمینه نظارت از ظرفیت پارک ها استفاده میکند وآماده است تا در صورت اعلام آمادگی و وجود توانمندی لازم در پارک ها، امتیاز کارگزاری دراین حوزه ها اعطا نماید.

لذا این موضوع که صندوق نوآوری و شکوفایی تنها در زمینه ارزیابی از پارکها استفاده می‌کند ،صحت نداشته و خود شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمره کارگزاران نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی نیز قرار دارد.

همچنین رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط با پارک ها دارای کارمزد ارزیابی معین است ،بنابراین پارک های علم و فناوری در پذیرش شرایط ارزیابی صندوق یا رد آن مختارند و صندوق از هرگونه تحمیل و اجبار دراین خصوص پرهیز می‌نماید.

درانتها ایشان پیشنهاد کرده‌اند که صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه خدمات حمایتی ،تجهیز تخصصی و توسعه محصول شرکتهای دانش بنیان از پارک های علم و فناوری مشاوره دریافت کنند.

لازم است یادآور شویم که توسعه محصول شرکت های دانش بنیان و فعالیت های بازاریابی آنها به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فن بازارهاست و اصولا این فعالیتها در راستای ماموریت صندوق نوآوری و شکوفایی  نیست.

با این حال صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی خود را جهت دریافت پیشنهادات پارک های علم و فناوری و تمامی نهاد های دست اندرکار حوزه علم وفناوری کشور جهت ارتقا خدمت رسانی و بهبود عملکرد اعلام می‌دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا