ساخت سیستم جدید برخورد دهنده یون

روز گذشته دیمیتری لیوانف Dmitry Livanov وزیر آموزش و علوم روسیه در یک گفتگوی خبری اعلام کرد : " کشورهای برزیل و چین به صورت عملی و قابل تاملی  نسبت به پروژه برخورد دهنده یون های سنگین که عملیات آن در منطقه دوبنا Dubna واقع در مسکو در حال اجرا است ، توجه نشان داده اند . "

پروژه ساخت سیستم جدید  برخورد دهنده یون  های سنگین توسط موسسه پژوهش های اتمی روسیه Institute for Nuclear Research در حال اجرا است و کشورهای چین و برزیل نیز در ساخت آن مشارکت دارند .

کفتنی است این پروژه توسط موسسه پژوهش های اتمی روسیه Institute for Nuclear Research در حال اجرا است و کشورهای چین و برزیل نیز در ساخت آن مشارکت دارند . وزیر آموزش و علوم روسیه ضمن اعلام موضوع فوق تاکید کرد : " طرفین چینی و برزیلی ما در این پروژه ، همکاری های بسیار ارزشمندی را با دانشمندان روسیه  انجام داده اند . تکمیل این پروژه می تواند برای دانشمندان بسیار جذاب بوده و مورد استفاده قرار گیرد . "

به گفته کارشناسان  ، سیستم جدید  برخورد دهنده یون های سنگین می تواند در حوزه های متعددی به ویژه در سیستم مشاهده گر رادیوئی چین و آفریقای جنوبی مورد بهره برداری قرار گیرد .

دیمیتری لیوانف در خاتمه توضیحات خود افزود : " این حرکت علمی مشترک بین کشورهای فوق ، یک گام به سمت همکاری علمی بعدی محسوب شده و ما پروژه های مشترک فراوانی را در دست اجرا داریم . این پروژه ها به طور بالقوه برای طرفین جذاب بوده و قابلیت زیادی برای همکاری های آتی علمی ایجاد می کند . "

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا