ایران یکی از کشورهای پربازده در تولید داروهای ژنریک

 مارکوس وبر در مراسم رونمایی از سه قلم داروی پیوند کلیه و کبد و مجاری ادرا، اظهارداشت: شرکت آستلاس از ۱۰ سال قبل در ایران فعالیت دارد.

وی، استراتژی این شرکت دارویی را تولید محصولات در کشورهای وارد کننده داروها عنوان کرد و افزود: شرکت دارویی آستلاس به دغدغه و استرس بیماران در زمینه تامین دارو توجه دارد، از همین رو از سه سال پیش تلاش کرده ایم در زمینه پروژه تولید محصولات تحت لیسانس اقدام کنیم.

وبر با بیان اینکه سیاست تولید داروهای تحت لیسانس در کشورهای حوزه خلیج فارس دنبال می شود، گفت: ایران یکی از پربازده ترین کشورها در زمینه تولید داروهای تحت لیسانس است.

وی با اشاره به بسته بندی سه قلم داروی بیماران پیوند کلیه، مجاری ادرار و پیوند کبد در ایران، تاکید کرد: برنامه ریزی ما برای تولید دو قلم از این داروها به نام های «وزی کر» و «امنیک» در ایران است.

به گزارش مهر،مدیرعامل شرکت دارویی آستلاس همچنین به داروی «پروگرف» به عنوان اولین داروی بیماران پیوند کلیه و کبد در دنیا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تولید این دارو نیاز به تجهیزات راه اندازی خط تولید است، هنوز نمی توان زمان دقیق تولید تحت لیسناس این دارو در ایران را اعلام کرد.

وی، حجم فروش سه محصول دارویی به ایران را سالیانه ۱۲ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: هر سه قلم دارو، به تایید وزارت بهداشت ایران رسیده و ثبت شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا