مرکز جامع تخصصی درمان زخم مزمن در کشور وجود ندارد

دکتر حسین بختو در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: در حال حاضر مراکز دانشگاهی و بیمارستان های دولتی و برخی از مراکز درمانی و خصوصی به صورت پراکنده مشغول خدمات رسانی به بیماران زخم هستند.وی اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی مراکز جامع مستقل بتوان خدمات درمانی و بازتوانی مناسب را به افراد مبتلا به زخم مزمن به خصوص زخم پای دیابتی ارایه کرد.

بختو به راه اندازی مرکز جامع زخم و بافت در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این مرکز با بهره گیری از فناوری های پیشرفته درصدد ارایه خدمات مطلوب به این افراد هستیم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر درمانگاه زخم و مرکز درمانی این مجموعه راه اندازی شده و درصدد هستیم با توسعه این مجموعه علاوه بر ارایه خدمات درمانی بهتر بتوان بر فعالیت های پژوهشی این مجموعه نیز افزود.
وی با اشاره به اینکه حوزه زخم به خصوص زخم پای دیابت یک حوزه تیمی است اظهار کرد: برای درمان، ترمیم و بازتوانی زخم باید از حوزه های مختلف پزشکی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه زخم معضل بزرگ کشور در حوزه بهداشت است از مسوولان و متولیان این حوزه خواست اهتمام جدی تری به این معضل داشته باشند.
بختو اظهار کرد: اغلب مبتلایان به زخم مزمن به خصوص زخم پای دیابت از اقشار کم درآمد جامعه هستند موجب شده مرکز جامع زخم و بافت در جهاد دانشگاهی برای ارایه خدمات درمانی و بازتوانی به این افراد تشکیل شود.
وی برگزاری این همایش را فرصتی مناسب برای ارایه آخرین دستاوردها و اطلاعات علمی دانست و گفت: با همه توان سعی کردیم آخرین دستاوردهای علمی را در حوزه زخم و ترمیم بافت جمع آوری و به اطلاع متخصصان و پزشکان مرتبط این حوزه برسانیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا