آغاز به کار پایگاه مطالعات فضائی وستوچنی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد ، مرکز مطالعات نجوم و ماموریت های فضائی وستوچنی Vostochny spaceport تا پیش از آغاز سال 2016 میلادی آغاز به کار کرده و ترجیحا نخستین ماموریت پرتاب راکت ماهواره بر از این مرکز در دسامبر سال جاری ( برابر با ماه های آذر و دی ) انجام خواهد شد . وی با تصریح این نکته که ما در مورد این مرکز فضائی نیازی به تبلیغات و بزرگنمائی نداریم ، افزود : مهمترین موضوع در راه اندازی این مرکز ، نتیجه گیری همراه با کیفیت بالا است .

رئیس جمهور روسیه در گفتگو با مهندسان و سازندگان این پروژه بزرگ فضائی اعلام کرد : " ما باید در این مورد با یکدیگر به توافق برسیم . این پروژه باید به خوبی انجام شده و پژوهشگران ما ملزم به مطالعه و تکمیل طرح های مرتبط با تامین آب مورد نیاز در فضاپیماها و بازیافت و استفاده دوباره آب هستند . این موضوع برای آماده سازی فضاپیما ها جهت آغاز ماموریت ، حیاتی بوده و  ما باید خود را برای انجام نخستین عملیات پرتاب فضاپیما در سال 2016 آماده کنیم . اگر تلاش های ما پیش از روز جهانی فضانوردی به نتیجه برسد ، بسیار ایده آل خواهد بود . "

گفتنی است که در حال حاضر مراحل ساخت و ساز و عملیات اجرائی پایگاه فضائی ووستوچنی Vostochny در مناطق شرق دور آمور در حال اجرا است . ووستوچنی  در زبان روسی به معنی خاوری یا شرقی است  .

بر اساس اطلاعات رسمی اعلام شده ، نخستین سکوهای پرتاب این مرکز فضائی برای پرتاب راکت های سبک و متوسط استفاده خواهد شد .  از سوی دیگر عملیات ساخت سکوهای پرتاب راکت های سنگین و فوق سنگینی که ماموریت های راکت های ماهواره بر انگارا را بر عهده خواهد گرفت تا سال 2018 به پایان می رسد .  پیش بینی می شود این مرکز فضائی تا سال 2020 قادر به استفاده از تمامی ظرفیت های خود برای انجام ماموریت های فضائی باشد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا