3بعدی سازی تصاویر 2 بعدی

آیا شما تا به حال تصور کرده اید که عکس های موجود در کتاب های رنگی شما از صفحه برخاسته و حرکت نمایند؟ خبر خوب تولید اپلیکیشنی است که این کار را به راحتی انجام داده و تصاویر نقاشی شده را به حالت 3 بعدی در می آورد.

با کمک اپلیکیشن طراحی شده توسط شرکت توسعه و تحقیق دیزنی که شبکه ای از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به شرکت والت دیزنی می باشد تصاویر رنگی نقاشی شده می توانند حالت 3 بعدی پیدا نموده و بر روی صفحه نمایش به حرکت درآیند.

چگونگی کارکرد این اپلیکیشن: شما ابتدا طرح های نقاشی شده کتاب نقاشی که مخصوص اپلیکیشن مورد نظر طراحی شده را رنگ کرده و سپس اپلیکیشن موبایل و یا تبلت مربوطه را اجرا می کنید. اپلیکیشن با متصل شدن و استفاده از دوربین دستگاه شما کاراکتر و شکل مورد نظر شما که پیش از این رنگ آمیزی شده را شناسایی می کند. سپس اپلیکیشن با استفاده از نرم افزار مخصوصی شروع به بازسازی و ساخت اشکال 2 بعدی کتاب به شکل 3 بعدی می کند و آن را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. در حالی که شما در حال رنگ کردن شکل مورد نظر خود هستید اپلیکیشن نیز دقیقا از همان رنگ برای شکل 3 بعدی ساخته شده استفاده می کند. این تکنولوژی پتانسیل برقراری ارتباط میان دنیای واقعی و مجازی را متحول می سازد و به کاربران خود این امکان را می دهد تا قدرت تخیل و تصویر سازی ذهنی خود را تقویت کنند.

تبدیل یک تصویر کارتونی 2 بعدی به یک شکل 3 بعدی و دقیق , کاری آسان و ساده ای نیست به ویژه اینکه اشکال واقعی و تصور ذهنی از شکل درست آن ها کاملا 3 بعدی بوده اما شکل واقعی 2 بعدی است و روی صفحه کاغذ کشیده شده است , بخش تحقیقاتی شرکت دیزنی با چالش بوجود آوردن بخش هایی از تصویر که روی نقاشی کاغذی وجود نداشتند اما در تصویر 3 بعدی دیده می شدند نیز رو به رو بود , برای حل این مشکل اپلیکیشن مورد نظر با ساخت نقشه ای از شکل , هر کاراکتر را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهد و تمام پیکسل های شکل 3 بعدی را مطابق با آنچه که در کاغذ وجود دارد باز سازی می کند. به عنوان مثال اگر شما قسمت جلویی سر شکلی که روی کاغذ موجود است را به رنگ قهوه ای رنگ آمیزی کنید اپلیکیشن به طور اتوماتیک رنگ مناسبی که احتمالا برای قسمت پشتی سر لازم است را ارائه می کند( احتمالا کمی تیره تر که نشان دهنده موی سر است.).

تا کنون این نرم افزار بازخورد خوبی از مصرف کنندگان خود دریافت کرده و عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. بعد از ارائه نسخه های آزمایشی این محصول اغلب مصرف کنندگان اذعان نمودند که این اپلیکیشن تمایل و علاقه آن ها به نقاشی نمودن را افزایش داده است. علاوه بر این 80 درصد از مصرف کنندگان نسخه ابتدایی و رایگان این محصول اعتقاد داشتند که رابطه و درک آن ها از اشکال مختلف به طرز چشم گیری بهبود یافته است.

البته باید این مطلب را نیز در نظر گرفت که تمام مصرف کنندگان این محصول در دوره آزمایشی آن جزو افراد بالغ بودند و اثر گذاری این محصول بر روی کودکان هنوز به اثبات نرسیده است.

این محصول در ابتدای امسال توسط شرکت پخش کننده دیزنی با نام بازی و رنگ دیزنی برای عموم عرضه شد و هم اکنون در آی تیونز و گوگل پلی در دسترس عموم قرار دارد.

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا