تفاهم نامه تامین مدرک واشتراک پایگاه های اطلاعاتی امضاء شد

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، توجه به صنعت به عنوان یکی از بخشهای عمده در زمینه فعالیتهای اقتصادی و دانشگاه و مراکز پژوهشی به عنوان محلی برای نشر یافته های علمی برای پیشرفت کشور حایز اهمیت است در این راستا، امضای این تفاهم نامه به منظور تبادل اطلاعات ودانش و انجام همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی وفرهنگی ومسایل مرتبط با نگاشت علم وهمچنین کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات صنعتی انجام شده است. 
موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از این پس می تواند از امکانات گسترده مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) شامل ارائه خدمات تامین مدارک علمی توسط مرکز منطقه ای، جامع ترین کتابخانه دیجیتالی کشور جهت استفاده محققان، اساتید و دانشجویان، دسترسی جامع به تمامی مجلات کشوراعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه های علمیه ( شماره های جاری – شماره های گذشته)، دسترسی به مقالات کنفرانس های داخلی، پایگاه های ارزشمند مقالات فارسی، عربی و انگلیسی، پایگاه اطلاعات تمام متن مقالات روزنامه های کشور،دسترسی به آخرین نتایج تحقیقات در سطح بین المللی بهره مند شود.
همچنین از پایگاه طرح های پژوهشی کاربردی و بانک آزمون استانداردهای علوم تربیتی و روانشناسی بهره مند شود.
علاوه بر این، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز تحلیل روند توسعه علوم در سطوح ملی، کشورهای اسلامی، منطقه و بین المللی را برای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی انجام خواهد داد. 
براساس سیاست های معاونت پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، مرکزمنطقه ای اطلاع رسانی علوم وفناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که از نظراهداف درپی انتشاراطلاعات علمی میان دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی داخل وکشورهای منطقه نیزهستند، در چاپ و انتشار مجلات معتبر نیز همکاری می کنند. 
از این رو، همکاری در چاپ و انتشار کتاب های علمی و فنی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و توزیع این آثار در راستای ترویج علم در سطح کشور توسط این دو سازمان انجام خواهد گرفت. 
بر اساس این تفاهم نامه به منظور پیشبرد اجرای تعهدات طرفین و عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه، کمیته ای با عنوان 'کمیته مشترک هماهنگی ' متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا