تاثیر والدین بر میزان انجام بازی‌های خشن کودکان

دانشمندان حاضر در این تحقیق به دنبال درک بهتر چگونگی اثرگذاری والدین بر رفتار فرزندانشان بودند. آن‌ها دریافتند والدینی که با فرزندان خود رفتار گرمی داشتند و در عین حال مقتدر بودند، در محدود‌کردن انجام بازی‌های ویدیویی خشن توسط کودکان موفق بودند.

با این حال، والدینی که تا حد زیادی عاطفی و مضطرب‌ بودند، اثر متضادی بر فرزندان‌شان داشتند و کودکان آن‌ها بازی‌های ویدیویی خشن‌ بیشتری انجام می‌دادند.

بر اساس یافته‌های جدید، والدینی که مضطرب‌ترند، پبامشان توسط کودکان به خوبی دریافت نمی‌شود و این امر مانع از محدودکردن انجام بازی‌ ویدیویی خشن آن‌ها می‌شود.

دانشمندان اثر این رفتار را در تمامی کودکان بررسی کردند و نتایج نشان داد این تاثیرات برای پسرها و فرزندان اول بیشتر بود. این موضوع طبیعی است زیرا والدین درباره فرزند اولشان اضطراب بیشتری دارند.

در این پژوهش، محققان کودکان هشت تا 12 ساله را بررسی کردند زیرا در این سن بسیاری از آن‌ها شروع به انجام بازی‌های ویدیویی می‌کنند. در این سن همچنین کودکان در مقابل اثرات خارجی و همسن و سال‌هایشان آسیب‌پذیرترند.

نمونه موردی این تحقیق شامل 237 مجموعه کودکان و والدین یا قیم بود که پرسشنامه آنلاینی را تکمیل کردند. دانشمندان از والدین و کودکان خواستند به طور جداگانه به پرسش‌ها پاسخ دهند در حالی که حدود 48 درصد والدین، مادر بودند، 38 درصد پدر و مابقی قیم یا پدربزرگ بودند.

در این پژوهش مشخص شد والدین که رفتار گرمی داشتند، از تنبیه فیزیکی پرهیز می‌کنند و از طریق عواطف با کودکان برخورد می‌کنند. والدین مقتدر قوانین محکمی را در خانه پیاده می‌کنند و والدین مضطرب و عاطفی اغلب عواطف زیادی را در تعامل با کودکانشان از خود نشان می‌دهند.

دانشمندان دریافتند فرزندان والدین مضطرب و عاطفی مشکلات بیشتری دارند و چنانچه والدین بخواهند میزان انجام بازی‌های ویدیویی خشن کودکان را کاهش دهند، باید هنگام تعامل با فرزندشان رفتار گرمی داشته باشند اما همزمان تا حدی مقتدر باشند و قوانینی وضع کنند که کارساز باشند.

این پژوهش در Journal of Consumer Affairs منتشر شده است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا