رییس سازمان غذا و دارو: صادرات فرآورده های طبیعی ناچیز است

رسول دیناروند شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهارمین همایش طلای سبز افزود: ممکن است برخی از اقلام صادرات را به این رقم اضافه کنیم؛ اما صادرات فرآوردهای طبیعی و طب سنتی حداکثر 10 میلیون دلار است.
وی سهم فرآورده های طبیعی در بازار سلامت کشور را بین 5 تا 7 درصد اعلام کرد و گفت: با اقداماتی نظیر حضور موثر شرکت های دانش بنیان؛ می توان این سهم را 5 تا 6 برابر افزایش داد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم پیشرفت های خوب در این حوزه هنوز فاصله زیادی با جایگاه در خور شان این حوزه داریم.
وی به نقش فرآورده های طبیعی اشاره کرد و افزود: این فرآورده ها در نظام سلامت و اقتصاد دانش بنیان حائز اهمیت هستند و اقداماتی در این دو زمینه نیز انجام گرفته است.
دیناروند، بر لزوم افزایش سرمایه گذاری و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با توسعه شرکت های دانش بنیان می توان زمینه افرایش صادرات این فرآورده ها را فراهم کرد.
وی به وجود زیرساخت های قانونی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: همگان بابد دست به دست هم دهیم تا شاهد توسعه این حوزه در کشور باشیم.
دیناروند، نگاه وزارت بهداشت را مثبت و حمایتی اعلام کرد و افزود: مسوولان وزارت بهداشت علاقمندند تا شاهد نقش آفرینی طب سنتی و فرآورده های طبیعی و گیاهی در کشور باشند.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه فرآورده های طبیعی و گیاهی باید سهم خوبی در ارتقاء سلامت مردم داشته باشند، گفت: با اقدامات جدی تر می توانیم به جایگاه بهتری دست یابیم.
وی با اشاره به افزایش شیوه زندگی صنعتی در کشور گفت: این شیوه زندگی برای سلامت شهروندان خطرناک است و طب سنتی می تواند به اصلاح این وضعیت کمک خوبی کند.
معاون وزیر بهداشت، بیماری های غیرواگیر را خطر جدی آینده برای سلامت شهروندان دانست و گفت: طب سنتی در پیشگیری این عارضه می تواند بسیار موثر عمل کند.
وی به وضعیت نامناسب صنعت آرایشی و بهداشتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: واردات و قاچاق سهم عمده ای از بازار داخل را به خود اختصاص داده و اقدام جدی باید در این زمینه انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه از هفتم مهرماه با حضور مسوولان و دست اندرکاران این حوزه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا