طراحی خانه های مریخی با کمک چاپ سه بعدی

انسان به شدت به دنبال سفر به سیارات دیگر است، البته این سفر تنها به قصد کاوش نبوده و بشر در برنامه های خود زندگی بر روی سیارات دیگر را نیز مد نظر قرار داده است. حال برای ورود به سیاره های دیگر می توان انتظار داشت که بزرگ ترین مشکلات بشر دوباره به ابتدای کار شکل گیری تمدن ها بازگردد و انسان مجددا به دنبال سرپناه و خوراک مناسب باشد.

حال دانشمندان طرح های مختلفی را برای رفع مشکلات تطبیقی اقامت در مریخ ارائه می کنند که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. در میان تمامی طرح های ارائه شده، شرکت فاستر (foster) طرحی را مطرح کرده است که به شدت قابل توجه است.

این طرح بر پایه استفاده از فناوری چاپ سه بعدی عمل می کند و موجب می شود تا بتوان خانه های مورد نیاز برای اقامت فضانوردان و مهاجران به فضا را در خود مریخ ساخت. برای انجام این کار دانشمندان با مشکلی به نام مواد اولیه روبرو هستند ولی این طرح موجب رفع این مشکل نیز شده است زیرا تمامی مواد مورد نیاز برای ساخت این خانه ها، در سطح مریخ قابل دست یابی هستند.

این خانه ها 93 متر مربع مساحت دارند و از دو بخش بالایی و پایینی تشکیل شده اند. همچنین کف این خانه ها در عمق یک و نیم متری زیر سطح سیاره قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که سازمان ناسا نیز این طرح را مورد تائید قرار داده است و معتقد است که می توان بر روی آن به عنوان یک گزینه مطلوب، حساب ویژه ای باز کرد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا