همدانی ها تا پایان بهمن ماه با آنفلوآنزا درگیرند

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد:  پیش بینی می شود تا اواخر بهمن ماه با بیماری آنفلوآنزا درگیر باشیم که توصیه می شود افراد با بیماری زمینه ای پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت کنند.

وی افزود: در یک ماه گذشته روند ابتلای افراد به آنفلوآنزا و مراجعه آنها به بیمارستانها افزایش یافت اما خوشبختانه در حال حاضر این روند کاهشی شده و از نظر کووید 19 در آرامش نسبی قرار داریم.

دکتر طهماسبی خاطرنشان کرد: طی یک ماه و نیم گذشته با افزایش تعداد مبتلایان مواجه بودیم و رقم مبتلایان به سه و نیم برابر افزایش یافت اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به آغاز فصل زمستان نزدیک می شویم احتمال شیوع مجدد آنفلوآنزا وجود داشته بنابراین توصیه می شود شهروندان همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون درمان علوم پزشکی همدان به وضعیت کووید 19 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از نظر ابتلا به کووید 19 در آرامش نسبی قرار داریم اما ممکن است به پیک کرونا ورود یابیم  که توصیه می شود واکسیناسیون به موقع علیه کووید 19 را مد نظر داشته باشند همچنین شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا