رشد 27 درصدی اهدا خون در همدان

دکتر افشین محمدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: اهدا خون در 6 ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین گروه های خونی مختلف نداریم، تصریح کرد: خوشبختانه در استان همدان هیچ مشکلی از نظر تامین گروه های خونی نداریم و در صورت اعلام نیاز استان ها به سایر استان ها خون ارسال خواهیم کرد.

دکتر محمدی ادامه داد: فردا مورخ 12 مهر ماه ارسال خون به سیستان و بلوچستان و تهران خواهیم داشت و مشکلی از نظر تامین گروه های خونی نداریم.

وی با بیان اینکه اکثر افراد اهدا کننده دارای گروه خونی مثبت هستند، تاکید کرد: بیش از 90 درصد اهدا کنندگان خون دارای گروه های خونی مثبت هستند همچنین نیاز به گروه های خونی مثبت بیشتر است و همان اندازه که اهدا کننده گروه های خونی منفی کم است، نیاز به گروه خونی منفی نیز کم است و این تناسب برقرار است.

رئیس سازمان انتقال خون همدان اعلام کرد: در میانگین کشوری رشد 12 درصدی اهدا خون را داریم که این رقم در استان همدان 27 درصد است و به این ترتیب سومین استان از نظر رشد اهدای خون محسوب می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ارسال پنج هزار واحد خون در 6 ماهه امسال خبر داد و افزود:  آمار اهدا خون در سال گذشته 16 هزار و 801 واحد بوده که این رقم در سال جاری به بیش از 21 هزار افزایش یافته است و رشد 27 درصدی اهدا خون را نشان می دهد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا