8 درصد اقتصاد کشور به شرکت های تعاونی تعلق دارد

رحمان نادی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: از 100 درصد شرکت های تعاونی که در استان همدان راه اندازی می شوند، 30 درصد پایدار باقی می مانند که این رقم با توجه به وضعیت شرکتهای تعاونی رقم قابل قبول و خوبی است.

وی افزود: اکثر بخش های دولتی طبق قانون مقاومت در برابر تغییر تمایلی به واگذاری به بخش های خصوصی و بخش تعاونی نیستند و این موضوع موجب باقی ماندن امور در بخش های دولتی است.

نادی خاطرنشان کرد: برخی شرکت های تعاونی به صورت پروژه ای فعالیت می کنند، به این معنا که این شرکت ها در قابل امر پروژه ای راه اندازی شده و بعد از پایان کار،  و اتمام پروژه دیگر فعال نخواهند بود.

دبیر خانه تعاون همدان یادآور شد: دولت می تواند امکانات و منابعی را که در اختیار دارند به شرکت های تعاونی واگذار کنند تا بار سنگین از دوش دولت برداشته شود.

نادی با بیان اینکه شرکت های تعاونی 25 درصد بخشودگی مالیاتی دارند، تصریح کرد: شرکت های تعاونی تا 25 درصد شامل بخشودگی مالیاتی می شوند که این امر فرصت بسیار مناسب برای شرکت های تعاونی است.

وی گفت: 70 تا 80 درصد اقتصاد کشور در تصرف دولت بوده و 12 درصد نیز به بخش خصوصی تعلق داشته همچنین 8 درصد باقی مانده مربوط به شرکت های تعاونی است.

نادی  خاطرنشان کرد: یکی از علت های عمده فروپاشی شرکت های تعاونی اختلافات داخلی بین شرکا بوده که باید تیم با یکدیگر یکپارچه باشند در غیر این صورت دوام نمی آورند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا