تصفیه خانه شرکت دانش بنیان فاران شیمی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، ظرفیت تصفیه خانه حدود ۴۰ مترمکعب در شبانه روز است و آب تصفیه شده مصرف کشاورزی دارد ضمن اینکه این شرکت قصد دارد به زودی تمامی آب تصفیه شده را قابل استفاده در تاسیسات کرده و کاملا به چرخه برگرداند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این زمینه بیان کرد: واحدهای صنعتی برابر قانون موظف به مدیریت فاضلاب تولیدی در فرآیند تولید هستند که باید با استفاده از فناوری های نوین و تکنولوژی های روز نسبت اجرای طرح های تصفیه پساب اقدام کنند.

سیده مریم محمدی ادامه داد: این وظیفه قانونی موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به درون خاک و انتشار آلودگی در بافت زمین و ممانعت از آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی می شود علاوه بر آن موجبات بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده خواهد شد.

وی اظهار کرد: شمار واحدهای تولیدی بدون تصفیه خانه در این استان اندک است و آنها نیز در حال ساخت و مجهز کرده واحدشان به این سیستم هستند.

به گفته محمدی، بیشترین مشکل مربوط به واحدهایی است که به سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند اما کارکرد این سیستم مطابق با استانداردهای زیست محیطی نیست.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با شناسایی و پایش واحدهای آلاینده محیط زیست با ابزارهای قانونی سعی بر هدایت واحدهای صنعتی در جهت کنترل آلاینده ها در جهت توسعه پایدار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا