بیشترین آسیب ها در چهارشنبه سوری مربوط به چشم و پلک است

دکتر محمدرضا شکوهی در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات مرکز Eoc بیمارستان‌های استان تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال در استان گزارش نشده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی ۶۵ پایگاه شامل ۴۰ پایگاه جاده‌ای، ۲۵ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات در چهارشنبه پایان سال هستند گفت: ۹۰ آمبولانس مجهز در سطح استان آمادگی کامل را در این ایام دارند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین حوادث چهارشنبه پایان سال در اثر انفجار مواد آتش‌زا بود و به همین دلیل آتش‌‌سوزی و سوختگی بیشترین آمار را داشت، عنوان کرد: ۸۰ مصدوم چهارشنبه آخر سال داشتیم که ۷۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ درصد از کل مصدومین حوادث چهارشنبه پایان سال بستری شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سال در استان فوتی نداشتیم.
دکتر شکوهی با بیان اینکه بیشتر حوادث چهارشنبه پایان سال مربوط به آتش‌سوزی است، گفت: در صورت آتش‌سوزی، افراد به هیچ عنوان راه نروند و روی زمین دراز بکشند، صورت خود را با دو دست بگیرند و غلت بزنند تا آتش به بدن سرایت نکند و خاموش شود.
وی افزود: چهارشنبه پایان سال بیشترین گزارش‌ مصدومیت‌ها نسبت به آسیب چشم‌ها و پلک‌هاست که در صورت حادثه به هیچ عنوان نباید آن را ماساژ داد و دستکاری کرد و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید تا امدادرسانی به موقع صورت گیرد.

گزارش: سحر فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا