موانعی که سرمایه گذاران را به مهاجرت تشویق می کند

حسن چهل امیران در گفتگو با سیناپرس، اظهار کرد: برخی کارخانه داران با دستگاه های نظارتی درگیر مباحث و قوانین می شوند و این موضوع موجب کاهش انگیزه برای ادامه فعالیت آنها شده و به این ترتیب اقدام به مهاجرت می کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان هنگام تحصیل، مهارت لازم را به دست نمی آورند و به این ترتیب نمی توانند از مدرک خود استفاده کنند و این موضوع موجب عدم بهره گیری از توانایی آنها در شرکت ها و کارخانه ها می شود که برخی از فارغ التحصیلان برای کسب مهارت و وارد شدن در بازار کار به خارج از کشور مهاجرت می کنند.
چهل امیران خاطرنشان کرد: تمامی فارغ التحصیلان در صورتیکه مهارت پیدا کنند به عنوان سرمایه می توان از آنها استفاده کرد و این در حالیست که آنها در دوران دانشجویی به خوبی کسب مهارت پیدا نمیکنند، بنابراین از آنها در کارخانجات استقبال نمی شود.
وی ادامه داد: در صورتیکه دانشگاه و صنعت بتوانند به صورت یک زنجیر و حلقه محکم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند و این درحالیست که این رابطه در حد کارآموزی و کارورزی باقی مانده و هدف تنها دریافت نمره است و به این ترتیب هیچ فرد با مهارتی تربیت نمی شود.
این مدیرعامل با بیان اینکه اگر حال صنعت خوب نباشد، نمی تواند استخدام نیرو داشته باشد، تصریح کرد: در صورتیکه برای فعالیت صنعت سختگیری های بیش از حد گرفته شود ، سرمایه گذار رفتن را ترجیح می دهد و به این ترتیب هیچ نیرویی نیز استخدام نمی شود وبا تعداد زیادی فارغ التحصیل بدون شغل مواجه هستیم.
وی گفت: تعداد زیادی افراد نخبه و تولید کننده در کشور بسیار داریم که از آنها به خوبی استفاده نمی شود و به این ترتیب این افراد برای ورود به بازار مهاجرت می کنند تا بهتر بتوانند دیده شوند و توانمندی خود را ارائه دهند  و در این میان برخی نیز بر خلاف موانع موجود ایستادگی کرده و همچنان در حال فعالیت هستند و باید دولت برای ماندگاری شرکت ها و سرمایه گذاران برنامه ریزی کند و این فرصت را نصیب کشور خودمان کنیم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا