مرکز پیوند کبد در همدان راه اندازی می شود

دکتر ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در سال های آینده مرکز پیوند کبد در همدان راه اندازی می شود که از هم اکنون به دنبال فراهم سازی مقدمات این کار هستیم.

وی با بیان اینکه پیوند کبد موضوعی فوق تخصصی است، تصریح کرد:  تیم های متخصص و مجرب برای انجام پیوند کبد باید در نظر داشته باشیم بنابراین شناسایی و جذب این گونه افراد زمان بر بوده و طی یک یا دو سال آینده به آمادگی لازم دست خواهیم یافت.

جلیلی خاطرنشان کرد: از دوسال گذشته مرحله اول شناسایی افراد واجد شرایط پیوند کبد را شروع کردیم و سپس با اخذ مجوز از سوی وزارت خانه در حال حاضر در مرحله فراهم آور و زیرساخت های لازم هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر پیوند کلیه بیماران مرگ مغزی در همدان انجام می شود و برای برداشت دیگر اعضا از جمله کبد، بیمار به استان هایی که شرایط انجام این کار را دارند اعزام می شود.
معاون درمان علوم پزشکی گفت: پیوند کبد یک اقدام حساسی است که یک نفر نمی تواند آن را انجام دهد و این پیوند نیازمند تیم متخصص و مجرب است.
وی در پایان با اشاره با اینکه شیوع ویروس کویید-۱۹ فرایند پیشرفت این اقدام را کند کرده است، عنوان کرد: راه اندازی این مرکز را در یک یا دوسال آینده پیش بینی می‌کنیم.

گزارش: نفیسه پاکیزه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا