کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس فتا

به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ عليرضا نوشاد گفت: در پی شکایت خانمي مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‎های آگهی محور و کلاهبرداری از وي، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا داراب قرار گرفت.
نوشاد ادامه داد: مالباخته بیان داشت که در یکی از سایت‌های فضاي مجازي با یک آگهی تحت عنوان خودرو زیر قیمت بازار برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون ريال وجه به عنوان بیعانه از من درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس نبود.
وی افزود: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان خرمشهر از توابع استان خوزستان شناسایی و كاركنان انتظامي با اخذ نيابت قضائي فرد كلاهبردار را دستگير كردند.
او با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم يك ميليارد و 800 ميليون ريال از شاكي كلاهبرداري كرده است، افزود: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
این مقام انتظامي با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طريق تلفن 110 با كارشناسان در میان بگذارند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا