بیش از چهارصد قسمت پویانمایی تولید شد

به گزارش سینا پرس فارس، سید مسعود صفوی رئیس هیئت‌مدیره شرکت پویا نما کفشدوزک با بیان اینکه انیمیشن شکرستان و پندانه دو محصول محبوب و پربازدید این شرکت هستند، گفت: انیمیشن شکرستان به‌گونه‌ای تولید شده که هرکدام از عناصرش برای مخاطب آشنا باشد، به همین خاطر با استقبال بالایی روبه‌رو شده و تاکنون بیش از 400 قسمت از آن ساخته شده و همچنان تولید آن ادامه دارد.

عناصر آشنا برای مخاطب

انیمیشن شکرستان چندین شخصیت دارد که بنا به نیازهای داستان در هر قسمت حضور دارند. فضای شهر شکرستان بر اساس ابنیه و ساختمان‌های باستانی و تاریخی ایران که از قدمت کهنی برخوردار هستند الهام گرفته شده است.

اصل تغییر شکل تصویری برای انیمیشن نیز رعایت شده و همچنین در رنگ‌آمیزی محیط و اشخاص از رنگ‌ها و اسلوب اصیل ایرانی که در نقش و نگارهای گوناگونی از معماری تا مینیاتور و فرش و موارد دیگر می‌توان یافت، بهره گرفته شده است.

وقتی انیمیشنی قرار است تولید شود، فرایند اول مرحله کشف است؛ در این مرحله اتاق فکرهای طولانی با شناخت از فضای عمومی و گروهای سنی مخاطب در چند ماه اول برگزار می‌شود تا داستان و تصویرسازی خلق و بعدازآن مراحل دیگر پیش‌تولید آغاز شود.

این انیمیشن به‌گونه‌ای تولید شده که هرکدام از عناصرش برای مخاطب آشنا باشد و موسیقی و دوبله آن حالت نوستالژی داشته باشد و تاکنون با توجه به استقبال بالا در حدود 400 قسمت برای تلویزیون تولید شده است.

استقبال بالا و تولید محصولات جانبی

از این انیمیشن محصولات جانبی مانند دفتر و عروسک نیز تولید می‌شود و برای ساخت این انیمیشن 25 تا 30 نفر به‌صورت مستقیم و 50 نفر هم به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

پندانه انیمیشن دانش‌بنیان دیگری است که برای وب سری و اینترنت تولید می‌شود، این انیمیشن به دلیل نوع نقد تیز و نوع دوبله خاص آن محبوبیت زیادی به دست آورده و تاکنون در حدود 700 قسمت از آن ساخته شده و تولید آن ادامه دارد.

منبع: معاونت علمی و فناوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا