استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ارتقای سطح دانش

به گزارش سینا پرس فارس، عطا پور شیرزاد با اشاره به اهمیت در پیش گرفتن رویکرد دانش بنیان در سازمان های مختلف از جمله محیط زیست، شهرداری و مدیریت پسماند، جهاد کشاورزی، سازمان آب، منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط با محیط زیست بیان داشت: دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش از ظرفیت بالای شرکت های دانش بنیان در ارتقاء سطح دانش استفاده و بهره گیری از ابزار نوین و فن آورانه به ویژه در رفع معضلات محیط زیستی را در دستور کار خود قرار دهند.

پور شیرزاد، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در مجموعه شهرداری و به ویژه مدیریت پسماند تصریح کرد: درست است که اکنون نسبت به سایر کلان شهرها در موقعیت بهتری قرار داریم اما باید پیش بینی کرد که در آینده چه مسائل و مشکلاتی ممکن است دامن گیر مردم شود حتما باید آینده پژوهی و افق نگری هایی در حوزه های پسماند، حمل و نقل، ترافیک شهری، گسترش جمعیت، زیر ساخت های شهری و بحث تغییر اقلیم انجام شود تا باز هم استان فارس در تمام حوزه ها سرآمد باشد.

 این مقام مسئول با اشاره به اهمیت روز جهانی زمین پاک و شعار جهانی امسال زمین پاک  " سرمایه گذاری در زمین " خاطر نشان کرد:  در ایران، سازمان حفاظت محیط زیست هم راستا با این شعار جهانی، شعار ملی " سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک " را در نظر گرفته است .
 وی افزود: پلاستیک، پسماندیست که تخمین زده می شود بیش از ۳ میلیارد تن از دهه 50 میلادی تولید شده و حجم آن همچنان در حال رشد است.

وی با اظهار خرسندی از وضعیت پسماند در استان خواستار تلاش های بیشتر در امر آموزش و فرهنگ سازی در خصوص تولید پسماند شده و یادآور شد: زمین پاک، نیاز همه نسل ها و حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی و عمومی است. در این میان فرهنگ سازی و آموزش می تواند دو اصل مهم در حفظ محیط زیست پیرامون ما باشد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در پایان افزود، سالیانه بیش از 61 میلیون تن انواع پسماند در کشور تولید می شود که به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست بین ۱۰ تا ۱۷ درصد بازیافت می شود . در حالیکه در کشورهای پیشرفته این عدد به حدود ۷۰ درصد می رسد .

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا