ناسا تماس با بیگانگان را رهبری خواهد کرد

به گزارش سیناپرس فارس، استیون هاوکینگ دانشمند و استاد فقید فیزیک نمادین، زمانی هشدار داد که بشریت باید در مورد دستیابی به حیات فرازمینی بیشتر مراقب باشد چراکه ممکن است موجودات فضایی لزوماً دوستانه نباشند.

دانشمندان کره زمین با تلاش «جاناتان جیانگ» از آزمایشگاه رانش جت ناسا در حال آماده سازی پیام جدیدی برای موجودات فضایی هستند که شامل اطلاعات ریاضی و بیولوژیکی زیادی در مورد انسان می شود

این پیام برخلاف پیامی که بشر برای اولین بار در سال 1974 از تلسکوپ Arecibo در پورتوریکو به فضا حامل کد باینری و برخی از تصاویر منظومه شمسی بود، شامل معادلات ریاضی و تعدادی توالی DNA است.

به نظر می‌رسد که داده‌های جدید بسیار دقیق‌تر هستند به طوری که یکی از بخش های ارائه شده توسط جیانگ تصویری از انسان‌های نر و ماده را به همراه تصاویری از موقعیت منظومه شمسی را نشان می‌دهد

این پیام شامل 13 صفحه است و Beacon in the Galaxy  نام دارد اگرچه بسیاری از منتقدان هشدارهای پروفسور فقید استیون هاوکینگ را که طرفدار تماس فعال با بیگانگان نبود، به فضا ارسال خواهد کرد.

پروفسور هاوکینگ در سال 2015 گفت: «اگر به تاریخ نگاه کنید، تماس بین انسان‌ها و موجودات کم‌هوش اغلب از دیدگاه آن‌ها فاجعه‌بار بوده است، و برخورد تمدن‌ها با فناوری‌های پیشرفته در مقابل فناوری‌های بدوی برای افراد کمتر پیشرفته بسیار بد بوده است».

با این حال "ناسا" امیدوار است که بیگانگان، در صورت وجود و تمایل به پاسخ، دوستانه باشند و سعی کنند یک گفتگوی بین ستاره ای برقرار کنند.

برای اینکه از نظر تئوری این اتفاق بیفتد، محققان آدرس بازگشت ما را پیوست کردند تا بیگانگان بتوانند کهکشان ما را پیدا کنند.
ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا