کسب رتبه برتر پژوهشی توسط دادگستری استان فارس

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از  روابط عمومی دادگستری استان فارس در این جشنواره علاوه بر دستیابی دادگستری استان فارس به رتبه برتر پژوهشی، کتاب "نقد رای آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل (جلد اول) " تألیف حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس و دکتر ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس نیز به عنوان کتاب برتر این دوره برگزیده شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس با بیان اینکه کتاب "نقد رای آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل (جلد اول) " در بردارنده قریب به سی دادنامه در موضوعات متنوع کیفری و حقوقی است که مورد نقد واقع شده است؛ در خصوص فعالیت های پژوهشی دادگستری با اشاره به فعالیت های نظام مند و برنامه ریزی شده دادگستری فارس گفت: در واقع رئیس کل دادگستری فارس از حامیان اصلی نهضت پژوهش در مجموعه قضایی فارس است که همین امر انگیزه همکاران در این خصوص را افزایش داده و می توان گفت دادگستری فارس با حمایت های صورت گرفته به لحاظ علمی و پژوهشی یکی از استان های درجه اول کشور و دارای سطح عالی در زمینه تحقیقات علمی و برنامه های پژوهشی در حوزه حقوقی است.

دکترارسلان اشرافی ضمن تقدیر از پژوهشگران حوزه قضایی استان، کسب این عنوان را نتیجه تلاش های بی وقفه آنان توصیف کرد و افزود: یک قاضی و حقوقدان در کنار تجربیات عملی نیازمند کار علمی و پژوهشی است و همین امر زمینه غنای آراء قضایی را فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: زیرساخت های کار علمی و پژوهشی و ارتباطات نزدیک مجموعه با مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی به نحوی در مجموعه قضایی فارس طراحی و تدوین شده است که مجموعه قضایی استان می تواند سالها در زمینه پژوهشی سرآمد کشور باشد.

اشرافی افزود: کتاب "نقد رای آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل (جلد اول) " که با موضوعات نقد و تحلیل آراء حقوقی و تفسیر و استنباط و رویه های قضایی است امسال توسط انتشارات مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه منتشر گردید.

گفتنی است 40 تن از قضات و کارکنان دادگستری استان فارس در سال 1400 با تألیف 42 جلد کتاب و 67 مقاله در برنامه های پژوهشی دادگستری فارس مشارکت داشتند که در جشنواره آثار پژوهشی دادگستری فارس که همزمان با هفته پژوهش برگزار گردید از 5 اثر برتر تقدیر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا