آیا خرید خانه در گرجستان آینده ای دارد؟

یکی از کشورهایی که در طی سال‌های اخیر آمار قابل توجهی از مهاجرین ایرانی را مجذوب خود کرده است، گرجستان می‌باشد. این کشور اوراسیایی با داشتن ثبات اقتصادی و روش‌های مختلف اخذ اقامت، برای بسیاری از ایرانیان مورد استقبال واقع شده است. اقامت گرجستان را می‌توان از روش‌های مختلفی دریافت کرد که خرید ملک یکی از رایج‌ترین آن‌هاست. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع بدست آورید.

خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان یکی از روش‌های متداول برای اخذ اقامت این کشور محسوب شده که بسیاری از افراد از این طریق اقدام می‌کنند. براساس قانون مهاجرتی کشور گرجستان، اتباع خارجی با خرید ملک ( به غیر از زمین کشاورزی ) می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. نکته قابل توجه اینجاست که ملک خریداری شده باید حداقل 100 هزار دلار آمریکا ارزش داشته باشد. علاوه بر بحث اقامت، خرید ملک در این کشور نوعی سرمایه‌گذاری خارجی محسوب شده که می‌تواند آینده درخشانی را در پی داشته باشد.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، گرجستان کشوری اوراسیایی بوده که بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است. در واقع زندگی در این کشور می‌تواند تجربه استانداردهای اروپایی را برایتان به همراه داشته که این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به گرجستان بشمار می‌رود. از طرفی، بازار املاک و مستغلات در کشور گرجستان، این روزها با نموداری روبه رشدی مواجه شده که می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران وسوسه‌انگیز باشد.

قیمت ملک در گرجستان

در کشور گرجستان انواع مختلفی از املاک وجود دارد که قاعدتا این موضوع بر قیمت آن‌ها نیز موثر خواهد بود. شما می‌توانید در یکی از 4 وضعیت زیر اقدام به خرید ملک در گرجستان کنید:

  • ساختمان سیاه یا بلک فریم
  • ساختمان سفید و یا وایت فریم
  • ساختمان تمام شده
  • ساختمان مبله

بلک فریم یکی از رایج‌ترین انواع املاک در کشور گرجستان بوده که در این حالت نمایی از یک ساختمان تکمیل شده با تمام مشاعات را مشاهده خواهید کرد اما داخل واحد تنها یک مکعب سیمانی بوده که نیاز است فرد خریدار آن را متناسب با سلیقه خود تکمیل کند.

وایت فریم نیز نوعی دیگر از املاک رایج در گرجستان بوده که در این حالت علاوه بر تکمیل نما و مشاعات ساختمان، دیوارکشی‌های داخلی واحد نیز به همراه گچ کاری ساده، لوله‌کشی برق و گاز نیز انجام شده و فرد خریدار می‌بایست کف، سقف و دیوارهای آن را متناسب با سلیقه خود تکمیل کند.

اگر به دنبال یک واحد تکمیل هستید که سریعا لوازم خود را به داخل آن منتقل کنید، ساختمان تمام شده گزینه مناسبی برایتان خواهد بود و اگر می‌خواهید لوازم زندگی در واحد مورد نظر بصورت پیش‌فرض وجود داشته باشد بهتر است به سراغ ساختمان مبله بروید.

از دیگر مواردی که بر روی قیمت ملک در کشور گرجستان تاثیرگذار هستند می‌توان به منطقه ملک اشاره کرد. تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، املاک مختلفی از ساده و سنتی گرفته تا مدرن و لاکچری را دار بوده و قاعدتا خرید ملک در این شهر هزینه بیشتری در مقایسه با سایر شهرها برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید توصیه می‌شود به سراغ شهرهای کوچک‌ گرجستان بروید.

چگونگی خرید املاک در گرجستان

خرید ملک در کشور گرجستان فرایند سخت و پیچیده‌ای نیست. همچنین مدارک زیادی برای انجام این کار مورد نیاز نخواهد بود و شما با کمک یک مشاور درست و مطمئن به راحتی می‌توانید ملکی مناسب با شرایط و بودجه خود خریداری نمایید. این روزها، شرکت‌های متعددی هستند که در حوزه مهاجرت و سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند. در این حوزه نیز همچون هر صنف دیگری، افراد کلاهبردار و سودجو بسیاری حضور دارند که با ارائه مشاوره نادرست به افراد در جهت رسیدن به منافع خود، شما را با  ضررهای زیادی مواجه خواهند کرد. از این رو توصیه می‌شود چنانچه قصد خرید ملک در گرجستان را دارید، حتما به سراغ یک شرکت معتبر و مطمئن بروید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

صفر تا صد خرید ملک در گرجستان با سیسنوگروپ

مجموعه سیسنوگروپ، با بیش از 4 سال سابقه فعالیت در حوزه مهاجرت و اقامت گرجستان، همراه با تیمی باتجربه و متخصص، در تمامی مسیر خرید ملک در گرجستان همراه شما خواهد بود. این مجموعه ضمن بررسی شرایط و بودجه شما، بهترین املاک را معرفی کرده و تا دریافت کارت اقامت گرجستان شما را تنها نخواهد گذاشت.

منبع : سیسنوگروپ

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا