ارائه اینترنت پر سرعت در مناطق دورافتاده قطب شمال

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۹ ماهواره را در مدار قطب شمال قرار دهد.

یوری تروتنف معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده رئیس جمهور در منطقه فدرال خاور دور، در نشستی در پایگاه فضایی وستوچنی اعلام کرد: از بین ماهواره های فوق، چهار ماهواره برای دسترسی به اینترنت پر سرعت در مناطق دور افتاده قطبی، سه ماهواره برای نظارت راداری و دو ماهواره برای اهداف آب و هواشناسی استفاده خواهند شد.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: این اقدام را می توان یک گام کلیدی در توسعه مسیر دریای شمال دانست و به همین دلیل هدف اصلی ما داشتن یک گروه ماهواره های مداری در قطب شمال است.

برنامه ما این است که تا سال ۲۰۲۴ دو ماهواره Arktika-M در مدار قرار گیرند، آنها داده های مربوط به شرایط آب و هوا شناسی در عرض های جغرافیایی بالا  بررسی کرده و متعاقبا سه ماهواره راداری شامل دو ماهواره Kondor-FKA و یک Obzor-R  را ارسال خواهیم کرد. به این ترتیب تا سال ۲۰۲۶ می توان در دورافتاده ترین مناطق قطبی نیز به اینترنت پر سرعت دسترسی داشت.

به گزارش سیناپرس، یوری بوریسوف، مدیر کل آژانس فضایی روسیه نیز در این رابطه گفت که در انتخاب ماهواره ها برای گروه مداری، این شرکت درخواست های اپراتورهای مسیر دریای شمال را در نظر گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود، اولین ماهواره آب ‌وهواشناسی Arktika-M در فوریه ۲۰۲۱ در مداری بسیار بیضوی از نوع مولنیا قرار گرفت.
گفتنی است مسیر دریای شمالی کوتاه ترین مسیر آبی بین بخش اروپایی روسیه و خاور دور است. این مسیر دروازه کارا تا خلیج پراویدنس حدود ۵۶۰۰ کیلومتر طول داشته و از نظر حمل و نقل دریایی و لجستیک، نقش مهمی ایفا می کند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا