فاصله تزریق واکسن کرونا باید کمتر شود

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران ژاپنی در مطالعات خود دریافتند فاصله تزریق دوز تقویتی کرونا باید از ۵ ماه به سه ماه کاهش یافته و این طراح را به دولت این کشور ارائه دادند. انتظار می رود وزارت بهداشت ژاپن به زودی این طرح را تایید رسمی کند.

ل بر اساس این مطالعه اعلام شد حداقل فاصله زمانی پنج ماهه برای کودکان بین سنین ۵ تا ۱۱ سال بدون تغییر باقی خواهد ماند.

گفته می شود فاصله زمانی کوتاه‌ تر برای تزریق ‌های دوز تقویت‌ کننده با استفاده از واکسن‌ های توسعه ‌یافته توسط فایزر و مدرنا اعمال می ‌شود که هم در برابر سویه اصلی ویروس کرونا که باعث ابتلا به کووید ۱۹  می ‌شود و هم بر روی زیر سویه متغیر غالب گونه اومیکرون  BA.5 مؤثر است.

به گفته وزارت بهداشت ژاپن، آزمایش‌ های بالینی واکسن مدرنا افزایش سطح آنتی‌ بادی خنثی ‌کننده را در افرادی که سه ماه پس از تزریق قبلی ، دوز سوم را به عنوان واکسن تقویت ‌کننده دریافت کرده ‌اند، نشان داد. به گزارش سیناپرس، همچنین باید توجه داشت که هیچ گزارشی وجود ندارد که نگرانی جدی در مورد ایمنی دوره کوتاه ‌تر ناشی از کاهش زمان لازم برای تزریق دوز سوم ایجاد کند.

به گزارش سیناپرس،در این میان آغاز فصل سرد منجر به بروز موج جدید کرونا در قاره اروپا شده و در میان ترس از شیوع همزمان کووید ۱۹ و آنفولانزای فصلی در زمستان امسال، دولت ژاپن در نظر دارد تا پایان سال جاری واکسن های بهبود یافته را برای همه افرادی که می خواهند آنها را دریافت کنند، تکمیل کند.

مترجم: رقیه رضایی
منبع: japantimes
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا