احیای طراحی خودروهای نمادین

به گزارش سیناپرس، اخیرا نسخه مفهومی Renault 4ever در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد که  پیش نمایش دومین خودروی الکتریکی این برند پس از رنو ۵ محسوب می شود.

لورن ون دن آکر معاون اجرایی طراحی گروه رنو، معتقد است  فرصت‌های طراحی به دست آمده توسط خودروهای الکتریکی، تولید مجدد نمادهای آیکونیک و نمادین شرکت ها را ممکن می کند.

وی در این رابطه می گوید: بعد از طراحی مجدد رنو ۵، ما نمی توانستیم در مورد رنو ۴ صحبت نکنیم… ما این شانس را داریم که نمادهای خود را با کمک فرصت ایجاد شده توسط خودروهای الکتریکی مجددا بسسازیم. این خودروها برای بسیاری از افراد یک نوستالژی محسوب شده و تجربه اولین رانندگی آن را ایجاد کرد.

من عاشق خودرو های مفهومی هستم. طراحی مجدد رنو ۵ برای ما نسبتا آسان بود اما محصول جدید الکتریکی رنو ۴ با دردسرهای بیشتری مواجه شده و ما تنها نمی توانستیم به شکل ظاهری آن اکتفا کنیم.

ما به یک برآمدگی بزرگ در جلو خودرو نیاز داشتیم و چرخ‌ ها در خودروهای بنزینی نمی ‌توانستند خیلی بزرگ باشند زیرا دایره چرخش تحت تاثیر قرار می ‌گرفت. در حال حاضر با کمک خودروهای الکتریکی می ‌توانیم نمادها را دوباره احیا کنیم. 

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش افزود: در ابتدا، مردم نیاز داشتند که به خودروهای الکتریکی با ظاهری آشنا و نوستالژیک،  اطمینان کنند. ما می دانیم که بسیاری از مصرف کنندگان دوست دارند متمایز باشند و این خواسته برای ما به‌عنوان طراح خودرو، فوق‌العاده است. در حال حاضر بازار خودرو تشنه نوآوری است و فرصت ارائه بسیاری از برندهای جدید وجود دارد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا