آیا پیش بینی نوستراداموس درباره جنگ جهانی سوم درست است؟

به گزارش سیناپرس، اخیراً بسیاری از پیش ‌بینی‌ های نوستراداموس در اینترنت و روزنامه‌ ها در حال پخش است که ادعا می ‌کنند، جنگ روسیه و اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم می ‌شود. ظاهراً نوستراداموس پیشتر مسائل بیشتری را پیش بینی کرده بوده و حتی تا اندازه ای پیش ‌بینی کرده بود که بشریت به دلیل قحطی در سال ۲۰۲۲ شروع به هم نوع خواری خواهد کرد.

در این راستا، اخیرا تعدادی از کارشناسان رسانه اعلام کردند: حدس می ‌زنند که این گفته ها به یک درگیری بزرگ ‌تر و جنگ جهانی سوم اشاره می کند که ناشی از مشکلات اوکراین است که در سال آینده به وجود خواهد آمد و اضافه می ‌کنند که با وجود زراد خانه‌های هسته‌ ای وحشتناک کشورهایی از جمله آمریکا و روسیه شاید بهتر باشد که این پیش بینی ها را جدی گرفته و کمی احتیاط کنیم. 

طبق یک پیش ‌بینی دیگر، ظاهراً یک قحطی بزرگ در راه است که قیمت گندم آنقدر بالا می ‌رود که مردم شروع به خوردن یکدیگر می ‌کنند که البته می شود آن را به جنگ جهانی سوم مرتبط کرد.

به گفته کارشناسان، نکته مهم در مورد پیش‌ بینی آینده این است که هر چه مبهم‌ تر باشید، می‌ توانید در مورد تعداد بیشتری از موضوعات درست ‌تر نظر بدهید.به گزارش سیناپرس، به همین دلیل است که طالع بینی چیزهایی مانند شما در دنیایی دردناک هستید را عنوان نمی کنند و در عوض جملاتی مانند تغییرات بزرگی را تجربه خواهید کرد را به زبان می آورند که آنقدر مبهم است که می ‌توانید هر چیزی را در آن ببینید و از آن تفسیر کنید. 

نوستراداموس به‌ ویژه در ایجاد اینگونه پیش‌ بینی‌ ها بسیار خوب بود و می ‌توان تمام گفته های او را به رویدادی نه چندان متفاوت در دنیای واقعی نسبت داد. این اتفاقات همان مسائلی هستند که به عنوان تغییرات شناخته می‌ شوند،

به این صورت که شما نمی ‌توانید حدس بزنید که او چه چیزی را قبل از وقوع رویداد پیش‌ بینی می‌ کرد اما بعد از رویداد، می‌ توانید قسمتی را پیدا کنید که به نظر می ‌رسد او در طول این مدت می ‌شناخته است. به گزارش سیناپرس، برای مثال قسمتی از پیش بینی های او که به عنوان پیش ‌بینی ظهور هیتلر شناخته می ‌شود، به هیچ وجه در مورد خود هیتلر هشدار نمی ‌دهد، بلکه اینگونه عنوان می کند که از اعماق غرب اروپا، کودکی از مردم فقیر به دنیا خواهد آمد، کسی که با زبانش لشکر بزرگی را اغوا خواهد کرد و شهرت او به سوی قلمرو مشرق زمین افزایش خواهد یافت. 

اگر قبلاً این متن را می خواندید، شاید می توانستید حدس بزنید که منظور نوستراداموس این است که یک فرد مشهور در اروپای غربی به دنیا خواهد آمد، اما هنگامی که هیتلر به قدرت رسید، مردم به این نتیجه رسیدند که او باید به هیتلر اشاره کرده باشد و نوستروداموس را یک بار دیگر به عنوان یک جادوگر پیش بینی کننده آینده شناختند. 

به گزارش سیناپرس، بنابراین در پاسخ به این عنوان که آیا نوستروداموس در واقع چیزی در مورد پوتین و جنگ جهانی سوم پیش‌ بینی کرده بود، می توان گفت؛ وی تنها اقدام به نگارش سطوری مبهم و چند پهلو کرده که آن را با رویدادها و شرایط متعددی می توان تطبیق داد.

در خاتمه گفتنی است، کلیه نوشته های نوستراداموس و به طور کلی هر نوع پیش گویی از منظر علمی فاقد اعتبار و سندیت است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: iflscience
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا