آخرین فرصت حفظ حیات وحش را از دست ندهید

به گزارش سیناپرس، بررسی های علمی انجام شده نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی است و در حال حاضر انسان و تاثیرات آن بر کره زمین، بزرگترین تهدید برای تنوع زیستی محسوب می شود.

بر اساس این مطالعات مشخص شد طی ۵۲ سال گذشته به طور متوسط ۶۹ درصد از جمعیت حیات وحش ناپدید شدند. به گفته پژوهشگران از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۸، حدود ۶۹ درصد از جمعیت حیات وحش شامل ماهی ها، پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان ناپدید شده اند.

بر اساس این گزارش، تخریب زیستگاه های طبیعی به ویژه برای توسعه کشاورزی همچنان عامل اصلی این فاجعه است  اما بهره برداری بی رویه و شکار غیرقانونی که عمدتاً برای تامین نیاز بازار چین انجام می شود نیز نقش عمده ای در انقراض گونه ها دارد.

به گفته مارکو لامبرتینی، مدیر کل صندوق جهانی طبیعت، تغییرات سریع آب و هوا سومین عامل انقراض گونه ها محسوب می شود. لامبرتینی در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین بین المللی گفت: این گزارش یک هشدار قرمز برای سیاره زمین و در نتیجه برای بشریت است. 

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعات نزدیک به ۳۲ گونه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و باید توجه داشت این جامع ترین اندازه گیری از نحوه واکنش حیات وحش به فشارهای محیطی است. به گفته محققان، در حال حاضر گوریل ها، لاک پشت های دریایی، کوسه ها و مرجان ها اصلی ترین گونه های در حال انقراض هستند.

صندوق جهانی طبیعت در آستانه اجلاس تنوع زیستی COP15 در مونترال از دولت‌ ها می‌ خواهد تا با اتخاذ یک توافق ‌نامه جهانی برای نجات حیات وحش، از آخرین فرصت باقی مانده استفاده کنند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: gilmorehealth
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا