نگران نباشید لوسی به زمین برخورد نمی کند

به گزارش سیناپرس، فضاپیمای لوسی ناسا از که پیشتر زمین دور شده و در سفر خود به سیارک ‌های دوردست تروجان مشتری است، به فاصله چند صد کیلومتری زمین خواهد آمد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی ناسا، این فضاپیما صبح یکشنبه از ارتفاع ۳۵۴ کیلومتری سطح زمین عبور خواهد کرد. ناسا می گوید برخی از ناظران خوش شانس می توانند لوسی را از زمین تشخیص دهند.
این فضاپیمای سیارکی در حدود ساعت ۶:۵۵ صبح به وقت شرق استرالیا از غرب استرالیا قابل مشاهده خواهد بود اما بعد از چند دقیقه از دید خارج می شود و در ساعت ۷:۲۶ صبح به وقت شرقی، باید در غرب ایالات متحده قابل مشاهده باشد.
نزدیک شدن به زمین باعث می شود که این فضاپیما در منطقه ای پر از ماهواره و زباله حرکت کند. ناسا در حال اجرای رویه های ویژه ای است تا از برخورد لوسی به مانع در سفرش جلوگیری کند. کورالی آدام (Coralie Adam) سرپرست تیم معاونت ناوبری لوسی از KinetX Aerospace، گفت: تیم لوسی دو مانور متفاوت را آماده کرده است. اگر تیم تشخیص دهد که لوسی در معرض خطر برخورد با ماهواره یا تکه ‌ای از زباله است، ۱۲ ساعت قبل از نزدیک شدن به زمین، فضاپیما یکی از این موارد را اجرا کرده و فاصله را تغییر می ‌دهد. 

ماموریت ۱۲ ساله لوسی در اکتبر سال ۲۰۲۱ شروع شد. هدف این ماموریت کاوش سیارک های تروجانی است که به دور مشتری می چرخند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، لوسی اولین تصاویر با وضوح بالا از سیارک ها را بزودی ارائه خواهد کرد. گفتنی است که این فضاپیما در طول ماموریت خود در مجموع سه بار در کنار زمین حرکت خواهد کرد. قرار گرفتن در مدار زمین به لوسی کمک می ‌کند تا به مسیر خود ادامه دهد.

هال لویسون (Hal Levison) محقق اصلی پروژه لوسی در موسسه تحقیقاتی جنوب غربی گفت: آخرین باری که ما این فضاپیما را دیدیم در محفظه بار در فلوریدا محصور شده بود. این هیجان انگیز است که ما می توانیم اینجا در کلرادو بایستیم و دوباره این فضاپیما را ببینیم که این بار لوسی در آسمان خواهد بود.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: ntd
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا