شروع جدی بحران انرژی در اروپا

به گزارش سیناپرس، کارشناس حوزه انرژی می گویند کشورهای قاره اروپا طی روزهای اخیر شرایط شوک انرژی را تجربه می کنند و در این میان برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در شرایط وخیمی به سر می برند. 

در این رابطه مدیر مجموعه Nomisma Energia Davide Tabarelli در ایتالیا که یکی از اصلی ترین بخش های درگیر با حوزه انرژی در این کشور است اعلام کرد:  قیمت گاز که در اوایل سال جاری به 0.7-0.8 یورو در هر متر مکعب رسیده بود، قیمت در اوایل امسال به 1.37 یورو افزایش یافت و در اکتبر از مرز 2.3 یورو عبور کرد.

روزنامه La Repubblica، نیز در این رابطه نوشت: هزینه قبوض برق در ایتالیا تقریبا دو برابر شده است و این کشور به طور جدی با بحران انرزی رو به رو بوده و زمستانی سرد و تاریک در انتظار مردم این کشور است.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان در این رابطه معتقدند: شرایط در قاره سبز به گونه ای پیش می رود که مشابه آن هرگز دیده نشده بود. مردم شاهد افزایش تقریباً دو برابری تعرفه های برق و سایر حامل های انرژی هستند. قیمت گاز به طور سرسام آوری گران شده و هر چه جلوتر می رویم این شرایط حادتر می شود. این موضوع در حالی است که هنوز در ماه نخست پائیز هستیم و تا پایان زمستان زمان زیادی باقی مانده است.

در خاتمه گفتنی است کارشناسان معتقدند: کشورهای  اروپایی در حال تجربه یک شوک انرژی در مقیاسی هستند که قبلاً هیچگاه تجربه نشده بود. به همین دلیل بسیاری از این کشورها از جمله ایتالیا باید برای جیره بندی و سهمیه های اندک سوخت، برقی و گاز در زمستان آماده شوند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا