مراسم رونمایی از کتاب «آیا کارآفرینی مرده است؟» برگزار می شود

 «آیا کارآفرینی مرده است؟حقایقی پیرامون استارت‌آپ‌ها در آمریکا» عنوان اثری به قلم «اسکات ای. شین» است که نسخه فارسی آن با ترجمه دکتر غلامحسین حسینی‌نیا، دکتر مرضیه بختیاری و دکتر سمیه عربی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار نشر می‌شود.

نشست رونمایی این کتاب روز چهار‌شنبه (۲۰ مهر) با حضور مترجمان این اثر و جمعی از استادان دانشگاه در ساختمان شماره ۲ جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد. در این نشست دکتر غلامحسین حسینی‌نیا، دکتر مرضیه بختیاری، دکتر سمیه عربی، دکتر علی اسدی، دکتر محمدباقر مجتبائی، دکتر جواد محمد قلی‌نیا، دکتر سید مازیار علوی و دکتر احسان چیت‌ساز حضور خواهند داشت.

این نشست با رعایت پرتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

در معرفی «آیا کارآفرینی مرده است؟ حقایقی پیرامون استارت‌آپ‌ها در آمریکا» آمده است: گسترش کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر توسعه کارآفرینی خرد، در کنار حذف کسب‌وکارهای بزرگ (کارفرمایی) یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری در اقتصاد است. این کتاب با پرداختن به این مقوله می‌تواند بینش‌های ارزشمندی برای ارکان کلیدی «سیاستگذاران، کارآفرینان، نهادها و جامعه علمی» ایجاد کند.

کارآفرینی آمریکایی دچار مشکلات متعددی است؛ از جمله کمبود سرمایه، مهاجران کارآفرین بسیار کم، مقررات بیش از حد، جمعیت پیر، کاهش رشد جمعیت و افزایش بدهی دانشجویان. در حالی که کارشناسان درباره علل این مشکلات بحث و راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنند، نویسنده این کتاب توضیح می‌دهد که نگاه صرف به داده‌‌ها کافی نیست. او با رد نظریات پذیرفته‌شده، نشان می‌دهد، در حالی که تحولات بازار ماهیت بیشتر استارت‌آپ‌ها را دست‌خوش تغییر می‌کند اما در عین حال، کارآفرینی در واقع همچنان زنده است. شین تشریح می‌‌کند که چگونه تعداد استارت‌آپ‌های ثبت‌شده در حال افزایش است، استارت‌آپ‌های کمتری شکست می‌خورند و تعداد کسب‌وکارهایی که توسط سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند، افزایش می‌یابد.

 کتاب «آیا کارآفرینی مرده است؟» در ۳۶۲ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۱۰۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به لینک فروش آن به نشانی https://۱۶book.ir/Shop/BookDetail/۱۵۴۰۹     مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا