رونمایی تسلا از نمونه اولیه ربات اوپتیموس

به گزارش سیناپرس، شرکت تسلا از روبات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود در پالو آلتو، کالیفرنیا، رونمایی کرد. در این مراسم روبات از روی صحنه عبور کرده، چند حرکت انجام داده و کمی برای تماشچیان رقصید. ویدیویی که بعداً در این رویداد نمایش داده شد، نشان داد که اوپتیموس در حال برداشتن یک جعبه و سایر اشیاء در یک کارخانه است.

طبق گفته ایلان ماسک، قیمت هدف این ربات زیر ۲۰ هزار دلار است. او در این رابطه به خبرنگاران گفت: هدف ما ساختن یک ربات انسان نمای مفید در سریع ترین زمان ممکن است.

به گزارش سیناپرس، اوپتیموس دارای ۱۷۲ و نیم سانتیمتر قد ،  ۵۶ و نیم کیلوگرم وزن و حداکثر سرعت ۸ کیلومتر در ساعت سرعت بوده  و قادر به بلند کردن اشیایی تا ۶۸ کیلوگرم است. در رویداد هوش مصنوعی ، نرم افزار خودران تسلا و برنامه ابررایانه Dojo معرفی شد.

دان آیوز، تحلیلگر Wedbush در این رابطه گفت: جهان می‌خواهد شاهد پیشرفت در این جبهه و همچنین فناوری خودروهای خودران و ربات باشد، بنابراین با این فناوری جدید شاهد حضور تسلا در بخش مهمی از این حوزه طی دهه آینده خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم، خودرویی با قابلیت کنترل کامل توسط هوش مصنوعی با موانع متعددی روبرو بوده است و امروز هوش مصنوعی گام مهمی برای متقاعد کردن منتقدان برداشت تا اثبات کند که این استراتژی در جهت درستی حرکت می کند.

به گزارش سیناپرس، Dojo ابررایانه سفارشی تسلا است که از داده های ویدیویی برای آموزش شبکه های عصبی ویژه خود استفاده می کند. این فرآیند کلید نرم افزار خودران این شرکت به شمار می رود.

در خاتمه گفتنی است با وجود رونمایی از این محصول مهم، سهام تسلا در روز جمعه ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۶۵.۲۴ دلار رسید.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا