لغو اجبار به استفاده از ماسک در ایالات متحده

به گزارش سیناپرس، در بخشنامه جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌های ایالات متحده اعلام شد از این پس نیازی به استفاده اجباری از ماسک در بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود ندارد.

در اوایل این بیماری همه گیر، از همه مردم و کادر درمان خواسته شد تا در مراکز مراقبت های بهداشتی از ماسک های تنفسی مناسب استفاده کنند.

در دستورالعمل جدید آمده است:  به ‌روز رسانی ‌های بهداشتی، منعکس ‌کننده سطوح بالای ایمنی ناشی از واکسن و عفونت و در دسترس بودن درمان‌ها و ابزارهای پیشگیری مؤثر هستند. در حال حاضر، استفاده از ماسک همچنان توصیه می شود اما اجبار استفاده از این تجهیزات تنها  در طول شیوع بیماری در میان بیماران یا هنگام مراقبت از بیمارانی که دارای نقص ایمنی متوسط تا شدید هستند، وجود دارد.
البته مراکز مراقبت های بهداشتی همچنان باید به دستورالعمل های قبلی انتقال بیماری در جامعه، که شامل اقدامات مرتبط با موارد گزارش شده و مثبت بودن آزمایش است، پایبند باشند. 

به گزارش سیناپرس، با استفاده از این معیار، حدود ۷۳ درصد از شهر های ایالات متحده هنوز در معرض خطر هستند.
در دستورالعمل جدید همچنین عنوان شده است: میزان انتقال ویروس در جامعه، معیاری است که در حال حاضر برای هدایت شیوه های انتخابی در تنظیمات مراقبت های بهداشتی توصیه می شود تا امکان مداخله زودهنگام، قبل از وارد شدن فشار به سیستم مراقبت های بهداشتی و محافظت بهتر از افرادی که در این مراکز به دنبال مراقبت هستند، ایجاد شود.

علاوه بر این افرادی که قبلاً عفونت کووید داشته‌ اند، در صورت مواجهه با ویروس در ۹۰ روز پس از عفونت قبلی، نیازی به آزمایش کرونا نداشته و تست کرونا باید برای کسانی که در ۳۱ تا ۹۰ روز قبل بهبود یافته اند در نظر گرفته شود.
شواهد جدید حاکی از آن است که افراد می توانند با انواع اومیکرون، حتی چندین بار در یک دوره سه ماهه، مجدداً آلوده شوند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا