یافتن شهروندان بر اساس عکس های اینستاگرام و دوربین های شهری

به گزارش سیناپرس، این پروژه که The Follower نام دارد، زاییده فکر درایز دپورتر (Dries Depoorter) هنرمند بلژیکی است که یک سیستم هوش مصنوعی را برنامه‌ ریزی کرده که فیلم‌ های ویدئویی با دسترسی باز دوربین‌ های سراسر جهان را بررسی می‌ کند و سپس تصاویر را با عکس ‌های اینستاگرام مطابقت داده و به دنبال موارد مشابه می ‌گردد.

بر این اساس اگر یک عکس اینستاگرامی نزدیک به یک دوربین شهری گرفته ‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که او بتواند شما را پیدا کند.

دپورتر چند سالی است که روی مسائل مربوط به حریم خصوصی، نظارت و هوش مصنوعی کار می کند. این ایده زمانی به ذهنش خطور کرد که وی داشت فیلم ‌های دوربین های شهری را تماشا می ‌کرد و متوجه شد شخصی به مدت ۳۰ دقیقه زیر یکی از آن ها عکس‌ های اینستاگرامی می ‌گیرد. او فکر کرد که آیا می تواند آن شخص را پیدا کند یا نه. 

به گفته کارشناسان، پروژه بسیار جالب و ترسناک او از هوش مصنوعی برای اسکن فیلم های دوربین های مداربسته برای مطابقت با عکس های اینفلوئنسرهای اینستاگرام و ردیابی آنها استفاده می کند. دسترسی آسان به ابزارهای هوش مصنوعی مانند این به این معنی است که ما باید خطرات ناشی از وجود دوربین های مدار بسته را دوباره ارزیابی کنیم، زیرا دامنه تعقیب و ردیابی افراد را افزایش می دهد.

به گزارش سیناپرس، در این پروژه، دپورتر فیلم ها را جمع آوری کرده و سپس هوش مصنوعی را آموزش داد تا فیلم را اسکن کند و آن را با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده مرتبط کند که او در چندین مورد موفق بود. این هنرمند گفت که خودش مطمئن نیست که از این فرآیند به غیر از جلب توجه به امکانات موجود برای سیستم‌های نظارتی چه چیزی دیگری می ‌توان آموخت. او می ‌گوید: من نمی خواهم درسی به دنیا بدهم، من فقط می خواهم خطرات فناوری های جدید را نشان دهم.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: zmescience
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا