ساخت واکسن مالاریا با بیش از ۸۰ درصد مصونیت

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد، نوعی واکسن  مالاریا ساخته اند که گفته می شود تا ۸۰ درصد از ابتلا به مالاریا جلوگیری می کند.

علاوه بر این، به گفته دانشمندان، این واکسن بسیار ارزان است. در حال حاضر قراردادی برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن منعقد شده و در حال انجام است. گفته شده است که تهیه این واکسن به معنای نجات کودکان و افراد در معرض خطر از مرگ ناشی از مالاریا است. باید اذعان داشت توسعه یک داروی موثر مالاریا بیش از یک قرن طول کشیده است.

در این شرایط سال گذشته سازمان بهداشت جهانی یک سیگنال سبز تاریخی به اولین واکسن تولید شده توسط GSK داد که در آفریقا استفاده می شود.

محققان دانشگاه آکسفورد ادعا می کنند که واکسن آنها موثرتر است و می تواند در مقیاس بزرگی تولید شود. آزمایش این واکسن بر روی ۴۰۹ کودک در نانورو، بورکینافاسو انجام شد. به گزارش سیناپرس، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که این واکسن پس از سه دوز اول و یک دوز تقویت کننده، تا ۸۰ درصد محافظت ایجاد می کند.

پروفسور آدریان هیل از اعضای این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: این واکسن R21 نامگذاری شده و می توان آن را فقط با چند دلار تهیه کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این واکسن برای نجات جان انسان ها به طور انبوه ساخته شده و در دسترس همگان قرار گیرد.

گفته می شود که مالاریا خطرناک ترین بیماری در جهان است و بسیاری از نوزادان و کودکان به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند. به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های موجود، سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند.

تاکنون این میزان ایجاد مصونیت در هیچ واکسنی مشاهده نشده و امیدواریم کار دریافت تاییدیه واکسن از این تیم طی چند روز آینده آغاز شود.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا