کمپوست، اسلحه جدید انسان برای مقابله با تغییرات اقلیمی

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه‌ای جدید که توسط دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده است، روش نوین استفاده از کمپوست، می‌تواند تولید جهانی محصولات کشاورزی را افزایش داده و در عین حال، مزایای زیادی برای کره زمین به ارمغان بیاورد.

به گفته این محققان از دانشکده کشاورزی و علوم غذایی دانشگاه فوق، اتخاذ روش موسوم به استراتژی دقیق کمپوست یا PCS در کشاورزی و در مقیاس بزرگ، می تواند عملکرد محصول و سلامت خاک را بهبود بخشد و جلوی تجمع زباله های زیستی را در محل های دفن زباله که در آن ها گازهای گلخانه ای مضر تولید می شود، بگیرد.

آن ها می افزایند: روش PCS به جای تکیه بر کودهای معدنی، شامل مکمل کردن انواع مناسب کمپوست با مواد مغذی برای مطابقت با نیازهای خاک و محصولات زراعی است. بدین ترتیب خاک‌هایی که فشرده و اسیدی شده‌اند، هوادهی و خنثی سازی می‌شوند.به گزارش سیناپرس، نتیجه چنین اقداماتی آن است که خاک ها می توانند آب بیشتری را حفظ کرده، رشد ریشه را تسهیل نموده و ارگانیسم هایی را که خاک و محصولات را سالم نگه می دارند به خوبی تغذیه کنند.

مجریان پژوهش می گویند: خاک، نقش مهمی در تضمین امنیت غذایی در جهان دارد. اما در حال حاضر 30 درصد از خاک های کشاورزی جهان به عنوان تخریب‌شده طبقه‌بندی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا سال 2050 به 90 درصد افزایش یابد.

آن ها افزوده اند: تحقیقات ما تخمین می‌زند که روش PCS می‌تواند تولید جهانی سالانه محصولات عمده غلات را تا 96 میلیون تن یا 4 درصد از تولید فعلی افزایش دهد. این امر با پرداختن به کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت، تأثیرات روانی مثبتی بر مصرف کنندگان خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، در این مطالعه نشان داده شده است که استفاده از PCS در کشاورزی در مقیاس بزرگ می تواند به کاهش تغییرات آب و هوایی نیز کمک کند. چرا که بر اساس یافته های این تحقیق، تنها در استرالیا، سالانه بیش از 7 میلیون تن زباله زیستی در محل دفن زباله ها جمع می شوند که در آنجا مقادیر زیادی گازهای گلخانه ای و سایر اثرات نامطلوب را تولید می کنند.

به گزارش سیناپرس، نتایج این تحقیق که نوید راهکاری مناسب برای مدیریت ضایعات کشاورزی و استفاده دقیق تر از کمپوست را می دهند، در نشریه جهانی Nature Food منتشر شده اند.

ترجمه: مهگل غفاری
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا