با خیال راحت چای بنوشید

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران از موسسه ملی سرطان ایالات متحده به سرپرستی دکتر ماکی اینو چوی (Maki Inoue-Choi) طی مطالعات جدید خود دریافتند که نوشیدن دو یا چند فنجان چای سیاه در روز بسیار مفید بوده و توصیه می شود در طول روز بیش از یک فنجان چای بنوشید.

بر این اساس مشخص شد افرادی که به طور روزانه دو فنجان یا بیشتر چای می نوشند، در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند، ۹ تا ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

گفتنی است این ارتباط بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شرکت‌ کنندگان قهوه می‌ نوشیدند، شیر یا شکر به چای خود اضافه کرده و یا چای خود را در دماهای مختلف می‌نوشیدند مطالعه شده و همچنین  تفاوت ‌هایی که در ژن‌ های پردازش کننده کافئین افراد وجود دارد نیز در نظر گرفته نشده است.

برای این مطالعه، محققان آمریکایی از داده های مربوط به عادات نوشیدن چای نیم میلیون فرد بزرگسال انگلیسی استفاده کردند. با توجه به این مساله که اطلاعات مربوط به تعداد دم ‌نوش ‌هایی که افراد فوق در روز می ‌نوشیدند در بانک زیستی بریتانیا ذخیره می‌ شود،

پایگاه داده های مناسبی که حاوی اطلاعات سلامت شرکت ‌کنندگانی که هنگام ثبت ‌نام در پروژه بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ پرسش‌نامه‌ هایی را تکمیل کردند، در اختیار تیم مطالعاتی فوق قرار گرفت.

از این گروه مورد مطالعه، ۸۵ درصد به طور منظم چای می نوشیدند. از این تعداد، ۸۹ درصد از نوشیدن چای سیاه خبر دادند. بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، مصرف بیشتر چای بدون توجه به تنوع ژنتیکی در متابولیسم کافئین، با خطر مرگ و میر کمتری در میان افرادی که ۲ فنجان یا بیشتر در روز می‌ نوشیدند، مرتبط بود. 

به گزارش سیناپرس، این یافته ها نشان می دهد که نوشیدن چای، حتی در سطوح بالاتر مصرف، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. البته توصیه می شود بلافاصله پس از صرف غذا، چای ننوشید تا مواد غذایی مورد نیاز بدن شما به طرز بهتری جذب شود.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا