افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان رفسنجان 

به گزارش سیناپرس، در سومین روز از هفته دولت دکتر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، پس از زیارت قبور شهدای دانشگاه، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان شهرستان رفسنجان را افتتاح کرد.

فرخی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: با توجه به دغدغه مندی وزیر علوم ،سال گذشته، سال تدوین برنامه تحولی دولت در حوزه آموزش عالی بود که با عنایت به این سند و دیگر اسناد بالا دستی خلاهای جامعه دانشگاهی را در زمینه مختلف و معضلات وعلت عدم حضورموثر و جدی دانشگاه ها در مسائل اجتماعی شناسایی  شوند و با مشورت نخبگان تلاشهای دانشگاه های کشور را به این سمت و سو هدایت نمایند.

 وی ادامه داد: این اقدام وزارت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است که در شعار امسال نیز گنجانده شده است. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت خاطر نشان ساخت: با توجه به وجود خلاء و فاصله ای که بین بخش صنعت و دانشگاه های کشور بوده است وزارت علوم دولت سیزدهم با ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم بسترهای ارتباط صنعت و دانشگاه  را بهبود ببخشد. 

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان و رئیس شورای حقوقی وزارت علوم تصریح کرد؛ توجه وزارت علوم دولت سیزدهم به موضوع علوم انسانی در دانشگاه ها معطوف شده که نتیجه آن به روزآمدی مرکز علوم انسانی وقرانی است که سالها در غبار بی توجهی مغفول مانده بود.

وی با گلایه از بعضی مجموعه‌های دانشگاهی که با تلاش عمیق و موشکافانه و کارشناسی شده که نتایج آن منجر به حل معضلات اجتماعی و باز کردن گره‌های اقتصادی و معیشتی مردم نشده است تاکید کرد: وزارت علوم از روسای دانشگاه‌ها خواسته با تحقیق در چند مسئله به حل مشکلات پیرامون دانشگاه خود بپردازند و انتظار مردم از دانشگاه را در راستای حل نظام مسائل جامعه برآورده سازند.

دکتر رنجبر کریمی رییس دانشگاه ولی عصر(عج)  نیز در این آیین، معرفی داشته های شهرستان رفسنجان در زمینه شرکت های دانش بنیان و سهم بزرگ این شرکت ها در مجموع شرکت های فناورانه و شرکت های دانش بنیان  استان کرمان پرداخت.

ساختمان شهید تحویلیان

 وی  پس از بازدید از دستاوردهای علمی شرکت های دانش بنبان، از آن با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و خانواده شهید مهدی تحویلیان، ساختمان شهید تحویلیان دانشگاه ولی عصر(عج) را افتتاح کرد.

دیدار با خانواده خانواده شهیدان رضایی

بمناسبت هفته دولت و جهت پاسداشت خون شهدای انقلاب اسلامی پیش از ظهر جمعه چهارم شهریورماه دکتر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم,تحقیقات و فناوری به همراه تنی چند از مسئولین شهرستان رفسجان به دیدار خانواده شهیدان رضایی رفت و با والدین این شهیدان دیدار  و پس از آن با حضور در در دانشگاه ولی عصر (عج) با اعضای هیات رییسه گفتگو کرد.

حضور در هیات ریسه

 دکتر فرخی در این دیدار بر همراهی دانشگاه ها در کنار مردم به جهت حل مسائل و مشکلات آنان تاکید و با ابراز خوشحالی از برگزاری مجدد شورای عتف پس از یک دهه و ابلاغ مصوبات آن در هفته گذشته از  هیات رئیسه دانشگاه خواست بابرنامه ریزی از ظرفیت شورای عتف بهره لازم را جهت توسعه دانشگاه و کمک به حل مسایل شهرستان ببرند.

وی  پیشنهاد تعیین سرانه بودجه هر دانشگاه بر اساس توانمندیهای حوزه فناوری که توسط یکی از اساتید مطرح شد را مهم دانست و بر  طرح ان در وزارت و پیگیری آن در صورت قابلیت اجرایی نمودن تاکید کرد.

 معاون حقوقی وزیر علوم ضمن استقبال از احصاء مشکلات و چالش های منطقه و ارائه راه کارهای حل آنها توسط دانشگاه ولی عصر عج رفسنجان، از هیات رئیسه دانشگاه درخواست نمود که ارتباط خود با مسئولین شهرستان و استان را بیش از پیش تقویت کنند.

 در این دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه ولی عصر(عج) موضوع اختصاص پارک علم و فناوری به شهرستان رفسنجان را یک ضرورت انکار ناپذیر و بستر رشد و بالندگی دانشگاه و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری دانسته و بر پیگیری موضوع جهت تحقق آن تاکید کردند.
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا