شناسایی ویروس آبله میمونی در ۶/۵ درصد افراد بدون علامت

به گزارش سیناپرس، بر اساس نتایج مطالعات جدید مشخص شد بیش از شش و نیم درصد مردان همجنسگرا که علائم ظاهری بیماری آبله میمونی را ندارند، حامل این ویروس بوده و ناقل محسوب می شوند.

دکتر والنتین ماریه فری (Valentine Marie Ferré)، متخصص داروسازی از دانشگاه پاریس سیته  و همکارانش وجود ویروس MPXV را که عامل بیماری آبله میمونی است در نمونه های آنورکتال در بین مردان همجنسگرای بدون علامت که به طور معمول برای عفونت های مقاربتی باکتریایی غربالگری می شدند، بررسی کردند.

در مجموع ۷۰۶ نفر در طول دوره مطالعه مورد بررسی قرار گرفته و۳۸۳ نفر علائم نشان دهنده ویروس آبله میمونی داشته و ۲۷۱ نفر از این تعداد نیز دارای علائم  واضح عفونت مورد تایید بودند.

محققان بر اساس این مطالعه  دریافتند که ۳۲۳ نفر از این مردان همجنسگرای مورد مطالعه قرار گرفته،  هیچ علامتی مبنی بر ابتلا به ویروس آبله میمونی نداشتند. از این تعداد، ۲۱۳ سواب مقعد جمع ‌آوری شد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش منتشر شده در این رابطه، واکنش زنجیره ای پلیمراز MPXV (PCR) روی ۲۰۰ سواب از ۲۱۳ مورد، انجام شده و نتایج در شش و نیم درصد نمونه ها مثبت بود.

گفتنی است هشت نفر از ۱۳ مرد همجنسگرای فوق  با ویروس ایدز زندگی می کردند. همه آن ها دارای بار ویروسی HIV-1 غیرقابل شناسایی بودند. هیچ یک از ۱۳ شرکت کننده دارای آبله میمونی مثبت در ابتدا علائمی را گزارش نکردند که نشان دهنده عفونت فوق باشد، اما در دو نفر متعاقباً این علائم ظاهر شدند. 

این موضوع نشان دهنده مستعد بودن انتقال بیماری های جدی از قبیل ایدز و ویروس اچ آی وی و آبله میمونی توسط مردان همجنسگرایی است که در ظاهر هیچ علامتی مبنی بر ابتلا به این بیماری ها ندارند.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق می گویند:‌ این که آیا یافته های این مطالعه نشان دهنده ریزش ویروسی است که می تواند منجر به انتقال شود، هنوز مشخص نیست.

اگر چنین مساله ای صحت داشته باشد، عمل واکسیناسیون حلقه ای در اطراف افراد علامت دار مبتلا به عفونت احتمالی یا تایید شده آبله میمونی  ممکن است برای مهار گسترش این ویروس کافی نباشد.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا